הלחץ הצליח

הסגר בטבריה יצומצם מיידית לשלושה רחובות

הממשלה אישרה לצמצם את ההגבלות שהטילו על העיר טבריה לשלושה רחובות בלבד, בעקבות התלונות של העירייה והתושבים כי מדובר בפריסה רחבה, ללא כל הגיון וצורך (בארץ)

פעילות המשטרה בסגר על העיר טבריה (צילום: דוברות המשטרה)

רק הבוקר (רביעי) נכנסה ההחלטה להכריז על שכונות בעיר טבריה כאזור מוגבל, והממשלה כבר החליטה לצמצם את הסגר לשלושה רחובות בלבד.

ראש העיר ורופאת מחוז צפון הגדישו כי כ-65% מחולי הקורונה בטבריה גרים ברחובות שפע חיים, דוד אלעזר וזלמן שזר - ורק עליהם ישאירו את הסגר.

יו"ר הועדה הממונה, שמעון (מוני) מעתוק מסר בתגובה: "אני שמח שממשלת ישראל קיבלה את בקשתי לצמצום האזור המוגבל לשלושת הרחובות הרלוונטיים. העירייה תמשיך לעשות כל מאמץ להילחם בעליית התחלואה בעיר ובהזדמנות זו אנו מבקשים מהתושבים לשתף פעולה עם הנחיות משרד הבריאות ולשמור על עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינת ידיים".

אמש, מתחו תושבים בקריית צאנז בטבריה ביקורת חריפה על ההחלטה להטיל עליהם סגר וטענו כי מדובר בסגר פוליטי שנועד לרצות את הביקורת הציבורית על העלייה בתחלואה בכל הארץ.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר זלמן רייך תושב השכונה, ומי שפעל רבות בנושא הקורונה בקרב חסידי צאנז כי מרבית החולים פונו למלוניות, מה שהופך את השכונה ל"נקיה מקורונה", כלשונו, בטח ביחס למה שמתרחש בערים חילוניות, שם לא עולה על דעת אף אחד לבצע סגר.

גם בעיריית טבריה מסרו אתמול "בהמשך להודעת משרד ראש הממשלה, לא ברור לנו מדוע מדובר בפריסת רחובות כל כך רחבה אל מול הנתונים שהצפנו למשרד הבריאות והעניין עדיין מטופל מול גורמים במשרד הבריאות".

מנגד, במשרד הבריאות הסבירו כי "לעומת הסגר שהוטל בגל ראשון, הפעם מדובר בהגבלות תנועה בלבד, בעוד מוסדות החינוך ממשיכים לפעול, מתאפשרת יציאה לעבודה, והחנויות פתוחות. העיריות פועלות במסירות ואינטנסיביות והמאמץ שלהן ניכר".

"כדי לאפשר לנו להמשיך להימנע מסגר מלא", מוסיפים במשרד, "כל אזרח מחויב להקפיד הקפדה יתירה על ההנחיות הפשוטות - עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינה. במהלך פשוט וקל נמנע ביחד סגר".

בסופו של דבר, אחרי שבחנו את הנתונים, התקפלו בממשלה, וכעבור יממה אחת ביטלו את הסגר הנרחב, והשאירו רק שלושה רחובות באזור המוגבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר