עדכון מדאיג

שיאים חדשים: 668 חולים חדשים ביממה

משרד הבריאות מדווח על 668 נשאים חדשים של נגיף הקורונה שהתגלו ביממה האחרונה. מחצות בוצעו 11 אלף בדיקות. מספר החולים הפעילים עומד על 6,084 (עדכונים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בדיקות קורונה (צילום: פלאש 90)

משרד הבריאות עדכן, כי ביממה האחרונה (חמישי) נוספו עוד 668 חולי קורונה חדשים, זהו המספר הגבוה ביותר של נדבקים מזה שלושה חודשים. מספר החולים הפעילים כעת עומד על 6,084 מתוכם 47 במצב קשה 29 מתוכם מונשמים, 52 במצב בינוני ו-186 מאושפזים בבתי החולים.

מניין החולים בישראל מפרוץ המגפה עומד כעת על 22,400 בני אדם, מניין הנפטרים עלה באחד ל-309. מחצות בוצעו יותר מ-11 אלף בדיקות קורונה.

אגף המודיעין בצה"ל (אמ"ן) פרסם היום דו"ח שממליץ לשקול מחדש את ההקלות ולהרחיב את ההסברה כמו גם את האכיפה כנגד מי שלא לובש מסכות.

לפי הדו"ח, "בחודש יוני נצפית מגמת עלייה ניכרת וברורה בהיקף החולים החדשים במצב קשה, לראשונה מאז דעיכת גל התחלואה בחודשים מרץ-אפריל". באמ"ן מסבירים כי "מספר החולים החדשים במצב קשה מהווה מדד מהימן לאומדן היקף התחלואה באוכלוסייה, מכיוון שאיננו מושפע ממדיניות הבדיקות המבוצעות ומהיקפן. הוא משקף הלכה למעשה את קיומה של תחלואה רחבה יותר, ובפרט בקרב אוכלוסיות מבוגרות".

"בראייתנו, מבין מדדי התחלואה הקשה (מונשמים חדשים, מספר חולים במצב קשה בזמן נתון), מדד החולים החדשים במצב קשה הינו המתאים ביותר לניטור מגמת התחלואה הארצית הכוללת, ובפרט בקרב אוכלוסיות בסיכון", הוסיפו מחברי הדו"ח.

בדו"ח נטען עוד, כי "מחלת הקורונה מאופיינת בעיכוב של ימים עד שבועות במופע התחלואה הקשה שלה, ועל כן היקף החולים החדשים במצב קשה מעיד על תמונת ההדבקה הארצית בשבועות שקדמו לה". לכן, טוענים באמ"ן כי סביר להניח שתמונת ההדבקה הארצית הנוכחית, ובפרט בקרב אוכלוסיות בסיכון, היא חמורה אף יותר מכפי שנראה כרגע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר