צעקות וידוי לבנים

'קורונה' ורעש לילי; קרבות בין "בית מתתיהו" ל"סלבודקה"

קרבות ליליים התפתחו בין תלמידי ישיבת "בית מתתיהו" לתלמידי "סלבודקה" • הרקע: חולי הקורונה ב'בית מתתיהו' • המשטרה הוזעקה אך ללא הועיל • שכן: "סובלים מרעשים משתיהן" (חרדים, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ישראל, השכן)

מהומה התפתחה הלילה (ראשון) בין תלמידים מהישיבות הגדולות 'בית מתתיהו' ו'סלבודקה', הממוקמות שתיהן באותו אזור בבני ברק, כאשר מן הצד האחד טענות נגד חולי קורונה ומחויבי בידוד מישיבת 'בית מתתיהו' המסתובבים חופשי, ומנגד טענות על רעש מישיבת 'סלבדוקה'.

לא פעם הוזמנה משטרה לקרית ישיבת סלבודקה ברחוב הרב שר בבני ברק בשל טענות שכנים על רעש מאזור הישיבה, זאת למרות ניסיונות הישיבה ורבניה למגר ולהפחית את הרעש ככל האפשר.

אלא שהלילה המקרה היה שונה והקרב התחולל בין תלמידי 'בית מתתיהו' לתלמידי 'סלבודקה'.

בישיבת 'בית מתתיהו' ישנם כמה חולי קורונה, אלא שמאחר והישיבה לא פעלה על פי 'מתווה הקפסולות', בחורים רבים נמצאים כמחויבי בידוד, וחלקם אף עם תסמינים, אך עדיין מסתובבים חופשי בפנימייה הנמצאת במרחק מה מבניין בית המדרש.

הלבנים שנזרקו (צילום: ישראל, השכן)

בישיבת 'סלבודקה' טוענים כי לא רק שאותם בחורים מסתובבים חופשי, אלא שחלקם אף נכנסים לבניין של ישיבת סלבודקה על מנת לקנות פחיות שתיה במכונות המוצבות בפתח הבניין, תוך הפרת כללי הזהירות.

לאחר שאלו נצפו בשטח הישיבה, החלה מהומה גדולה בין הצדדים שכללה זריקת ביצים ועגבניות עד להתערבות כוחות משטרה שהוזעקו באישון לילה למקום.

בישיבת בית מתתיהו טענו מנגד כי "מדובר בהבלים ושקרים. בחורים מחויבי בידוד לא נמצאים באזור הישיבה". לדבריהם, "רק היום שלחה הישיבה 60 תלמידים הביתה לאחר שהתברר כי הם מחויבי בידוד. תלמידי הישיבה שומרים על כל הנחיות בחומרה רבה על פי הכוונת רבותינו ראשי ורבני הישיבה".

בחורים מ'בית מתתיהו' הוסיפו וטענו מנגד כי בחורים מ'סלבודקה' לא הסכימו שיעברו ברחוב הרב שר כי יש להם חולי קורונה בישיבה.

אם לא די בכך, אחד השכנים אף הזעיק משטרה בטענה כי תלמידים מפנימיית סלבודקה מרעישים בשעת לילה מאוחרת ולא מאפשרים את שנת ילדיו ובני משפחתו.

לטענת השכן, הוא אף התקשר לבית ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש לנסות להביא להתערבות הישיבה נגד הרעש, שם נטען לו כי אין הרבה מה לעשות.

המשטרה שהוזעקה (צילום: ישראל, השכן)

אחד השכנים, ישראל, מספר ל'כיכר השבת': "הבחורים לא נתנו לנו לישון, הזמנתי משטרה. בפועל הניידת עמדה כחצי שעה, השוטר פעם אחת צעק לבחורים מסלבודקה שהוא יקרא לרב שלהם, אבל לא יותר מזה. השוטר אמר לי מפורש, שהם לא יעשו כלום ואני מוזמן מחר להתלונן בתחנה.

לדבריו, "היתה קצת התפרעות אחרי שהמשטרה עזבה, ואז זה נרגע כשהשעה הייתה באיזור 3 לפנות בוקר".

השכן מעיד כי "הבחורים מסלבודקה זרקו לבנים ועגבניות והשפריצו מים וגם בחורים מבית מתתיהו זרקו בתגובה לבנים", ומדגיש כי "כשכן, אני סובל מרעשים משתי הישיבות, אם זו מוזיקה בקולי קולות או צעקות ודפיקות מטורפות של בחורים כשמישהו מתארס, ואני מדבק איתך על 1-2 בלילה".

כך או כך נראה כי הקרבות בין הישיבות לא מסתכמות רק בשטייגען אלא גולשות אל מחוץ לבית המדרש. 'כיכר השבת' ימשיך ויעקוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר