בקלי קלות: כיצד להכין בצק פיצה ביתי ללא שמרים

מאז שנכנסנו לסגר הפכנו לאופים מדופלמים. אבל פיצה ביתית תמיד הפחידה אותנו ונראתה לנו כמסובכת לביצוע. עד שמצאנו מתכון מהיר וקל לבצק פיצה ללא שמרים, שאפילו לא דורש לישה (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כבר הרבה זמן אתם רוצים להכין פיצה ביתית, כמו שצריך, מההתחלה ועד הסוף וחוששים מהתהליך הארוך והמייגע של התפחה ולישה? הנה מתכון מהיר וקל לבצק שאולי אין לו את אותו טעם ומרקם כמו לבצק השמרים המקורי, אבל עם רוטב, גבינה ותוספות לא תשימו לב אפילו להבדל. כך תעשו זאת:

כיצד להכין בצק פיצה ביתי ללא שמרים:

רכיבים:

2 כוסות קמח לבן, מנופה + יותר, לפי הצורך

2 כפיות אבקת אפייה

1/2 כפית מלח גס

230 מ"ל בירה

הוראות הכנה:

1. בקערה גדולה מערבבים את הקמח, אבקת האפייה והמלח - לאיחוד. שופכים פנימה את הבירה ומשתמשים בכף עץ כדי לערבב, עד שנוצר בצק מדובלל.

2. מקמחים משטח עבודה בנדיבות ומניחים את הבצק מעל. לשים את הבצק עד שהוא חלק, אלסטי ויציב. מכסים בניילון נצמד או בקערה הפוכה ומניחים למנוחה לפחות 20 דקות עד שעתיים לפני השימוש.

3. להכנת הפיצה, מרדדים ומותחים את הבצק בעדינות לעיגול דק, יוצקים מעל את הרוטב, הגבינה ותוספות הפיצה הרצויות. אופים בתנור בחום הגבוה ביותר האפשרי, עד להזהבה ובעבוע.

זו הסיבה שזה עובד: הבירה מוסיפה טעם שמרי (היא מיוצרת עם שמרים), אבל היא גם מתמזגת ומגיבה לסודה לשתייה, שמוסיפה נפח לבצק. אז אם יש לכם בירה במקרר (ואנחנו מקווים שכן), אתם קרובים יותר לפיצה ביתית, ללא צורך בשמרים ובמיקסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר