לא סתם המקרר שלכם ממלמל בלילה // מיכל ולקין

על חמישה סוגי מקררים עומד העולם: מקרר עם מקפיא עליון, עם מקפיא תחתון, מקרר סייד ביי סייד, בעל 3 דלתות ובעל 4 דלתות. זה לא מבלבל אם מבינים את הפלוסים והמינוסים של כל אחד מהם (עיצוב הבית)

מיכל ולקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מי שחושב שמקרר זה סתם מוצר אלקטרוני שנמצא בכל בית, ללא חיים וללא רגשות, טועה טעות חמורה. אם אתם רוצים קשר טוב עם המקרר שלכם, אז תתחילו להתייחס אליו בכבוד ותתחשבו באלמנטים שלו. "אלמנטים" זו מילה שהיא קצת גדולה על מקרר, אין ספק, אבל יש דברים שחייבים לדעת עליו לפני שרוכשים אותו ונכנסים לקשר מחייב.

על חמישה סוגי מקררים עומד העולם: מקרר עם מקפיא עליון, מקרר עם מקפיא תחתון, מקרר סייד ביי סייד, מקרר בעל שלוש דלתות ומקרר בעל ארבע דלתות. זה לא באמת מבלבל אם מבינים את הפלוסים והמינוסים של כל אחד מהם.

הראשון הוא מקרר עם מקפיא עליון, מהנמכרים בארץ. רוב האוכלוסייה מעדיפה מקפיא עליון. למה? מכמה סיבות. אם אתם בקבוצת גיל של משפחה עם ילדים קטנים, או אז לא תרצו שהילדים יזממו על גלידות ואיגלואים ללא הבחנה ולכן תעדיפו מקפיא עליון ואם הילדים כבר גדולים, אז ברוכים הבאים, נכנסתם לשלב של ה"אין-לי-כוח-להתכופף-אוי-הגב".

מעבר לנאמר לעיל, מקרר זה הוא בעל מדפים רחבים וגבוהים שמאפשרים אחסון של פריטים גדולים כמו סירים, עוגת יומולדת שקניתם במיטב משכורתכם או אבטיח קייצי ועסיסי, שכבר פגוע מכל המכות שקיבל בחנות ועכשיו הוא צריך מקום נעים לכלות בו את ימיו.

השני, מקרר עם מקפיא תחתון. הוא גדול יותר בקיבולת מהמקרר הראשון וכך גם המקפיא שלו. יתרונותיו הגדולים הם המדפים המודולריים שבדרך כלל קיימים בו ומאפשרים לארגן את המוצרים לפי הצרכים האישיים. יש אחד שרוצה שהבקבוקים ישכבו במדף קומה 2 מצד ימין ויש כאלה שירצו אותם דווקא עומדים בדלת. וכאן יש לציין שבקבוקים שעומדים בדלת הם לרוב בקבוקים חסרי נימוס וזאת משום שהם נוטים ליפול על האגודל שלכם ברגע פתיחת המקרר.

ואז יש לנו את המקרר השלישי שהוא קצת מתנשא וקוראים לו "סייד ביי סייד". מקרר שדוגל בשוויון מלא בין החלק של המקרר לחלק של המקפיא, מה טוב בו, חוץ מיופי אקזוטי ואסתטי? אין לדעת. הבעיה המרכזית במקרר הזה שיש מוצרים שפשוט לא יצליחו להיכנס אליו, גם בדחיפה וחוץ מזה, יש צורך ביד של בתיה בת פרעה כדי למצוא את הנמצא מאחורה.

המקרר הרביעי הוא בעל שלוש דלתות. בחלקו העליון, לקירור - שתי דלתות וביניהן מחיצה, או ללא מחיצה, תלוי ביצרן. הדגם ללא המחיצה נוח יותר, מכיוון שיש בו מדפים רחבים והגישה לכל שטח נוחה יותר. בחלקו התחתון, המקפיא - עם דלת אחת. ברוב הדגמים התא בנוי כמגירה נשלפת, מה שגורם לתוהו וגם ובוהו רציני. קשה לשמור על סדר ללא מדפים. כידוע, יש את השלב הראשוני כשהכול מסודר כמו בתמונה של קטלוג, אבל זה קורה אחת לחצי שנה, כשעושים שם סדר וזורקים לפח נקניקיות יבשות מן הצומח ותבלינים שאיבדו צורתם. אבל רוב הזמן מגירת המקפיא נראית כמו חדר שינה של מתבגר.

והאחרון, מקרר עם גרסה מתקדמת שמתאימה לעיצובים החדשניים במטבח הישראלי - מקרר בעל ארבע דלתות, עם אפשרות לשלוט על הטמפרטורה בכל אחת מהן, כך שתוכלו להחליט באיזו דלת תהיה פונקציית קירור ובאיזו דלת פונקציית הקפאה, כי תכלס, מי לא רוצה להשתעשע בזה אחת לכמה ימים ולבלבל את דיירי הבית?!

כמעט שכחנו את ההפתעות המדליקות שישנן במקררים היהירים. למשל, מיני בר חיצוני. כשרוצים גישה מידית למשקה קריר או כשבדיוק יש בבית התעניינות סוחפת לקוביות קרח כתושות, זה שם מול העיניים, גש וקח, חנה וסע. החיסרון הוא שאתם מפספסים את החוויה העילאית של שוטטות מול מדפים מלאים או שאינם מלאים, אבל היי, כל אחד וההנאות שלו.

ניתן למצוא גם מתקן לבקבוקי יין, במיוחד אלו מבציר קשקוש-כלשהו, שמאפשר לאחסן אותם בשכיבה ובצורה יעילה ובטוחה.

והשוס הכי גדול הוא, אם אתם מתכננים מסיבת פיג'מות במטבח, תוכלו להדליק במקרר את התאורה הפנימית האולטרה סגולית שמאירה בלילה וגם חוסכת בחשמל. תהיו בטוחים שאין מסיבה פיג'מות שלמה בלעדיה.

ומשהו חשוב יותר מכל האינפו מעלה: לכל המקררים הנ"ל יש דלת, לפחות אחת. מה כבר מיוחד בדלת? אבל בינינו, מי לא מתרגש לפתוח אותה כמה פעמים ביום ולפעמים אפילו ללא סיבה, סתם כך משעמום, לפתוח, לסגור, לפתוח, לסגור, אולי בפתיחה הרביעית יצוץ שם משהו חדש? ולפעמים הנס הזה מתרחש ומשהו חדש וטעים אכן צץ.

יש ימים קשים, כשאתם בדיכי והמקרר הופך להיות חבר נאמן ומרגיע. אתם לוקחים קצת גלידה להתנחם במשהו מתוק, מתיישבים על הספה עם ספר וחבילת טישואים. לפעמים אתם מחזירים את הטישואים למקרר בטעות והמקרר לא נוזף בכם, אבל בלילה אתם תשמעו אותו ממלמל כי בלבלתם אותו.

ויש ימים עליזים, כשהילדים חוזרים מהחיידר ומבתי הספר בצהלה ורינה, רצים למטבח, זורקים את הילקוטים על הרצפה ואמא פותחת את המקרר ומוזגת להם מיץ תפוזים טבעי, על אף שהם מעדיפים את הפטל עם צבע המאכל האהוב. והמקרר, הו המקרר, מבסוט מהם, בעיקר מהילד שמקפיד לסגור אותו כדי שלא ייצא הקור. הוא מתרגש מזה שלמישהו אכפת ויש לו בטן מלאה בכל טוב עבור כולם.

ובלילה תשמעו אותו ממלמל כי שימחתם אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר