צאנז גריבוב

על פי צוואת הרבי זצ"ל: תשעה אדמו"רים חדשים

האדמו"ר מצאנז גריבוב, הרה"צ רבי נפתלי הלברשטאם זצוק"ל, הורה בצוואתו לתשעת בניו להתמנות לאדמו"רים • שימי שפר בסקירה ופרופיל קצר על תשעת האדמו"רים (עולם)

שימי שפר | כיכר השבת |
תשעת האדמו"רים (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

יממה לאחר הסתלקותו של האדמו"ר מצאנז גריבוב, הרה"צ רבי נפתלי הלברשטאם זצוק"ל, עומדים חסידי צאנז גריבוב בפרט והציבור החסידי בארה"ב בכלל, להתרגל למציאות חדשה שבה החל מאחרי ימי השבעה על הרבי זצ"ל, צפויים תשעה מילדיו לעמוד כל אחד בראש חסידות חדשה, וחלקם אף מתכוונים להקים בית מדרש, ואפילו קריה חסידית חדשה ותוססת.

ל'כיכר השבת' נודע כי לאחר פטירת האדמו"ר, פתחו בניו ובני משפחתו את הצוואה אותה כתב אביהם עוד בחייו, שם הוא מורה לכל אחד ואחד מהבנים לעמוד בראש קהילה ולהתמנות לאדמו"ר.

עוד כתב הרבי בצוואתו כי על כל אחד מהבנים להקים את קהילתו בעיר נפרדת עד כמה שניתן, וכי יש להקפיד שהשם 'צאנז' יופיע בכל אחד משמות הקהילה בראשם יעמדו בניו האדמו"רים.

תשעת האדמו"רים החדשים:

הרה"צ רבי ברוך הלברשטאם יוכתר כאדמו"ר תחת הנהגתו של אביו ז"ל בבית המדרש צאנז גריבוב בבורו פארק, שם עמד אביו במשך עשרות שנים בראש הקהילה.

הרה"צ רבי ברוך הלברשטאם, הוא חתנו של האדמו"ר מקאסני בבורו פארק, והוא פעל רבות בשנים האחרונות לצד אביו האדמו"ר זצ"ל בכל ענייני הקהילה, כולל בהקמת ארגון להכנסת אורחים שדואג לארח את מי ששוהה בשבתות בבורו פארק, ורבים רואים בו מאז כדמות משפיעה מאד.

הרה"צ רבי ברוך הלברשטאם

הרה"צ רבי מנחם צבי הלברשטאם, חתנו של אב"ד 'לענצוט' צפוי להתמנות לאדמו"ר ואב"ד קהילת 'בני תורה' - צאנז בבורו פארק, שם הוא משמש כראש כולל לאברכים.

הרה"צ רבי מנחם צבי הלברשטאם

הרה"צ רבי אשר הלברשטאם, חתן לבית חסידות סטראפקוב, יוכתר לאדמו"ר מצאנז סטראפקוב בווילימסבורג.

רבי אשר הוא זה שעומד בראש המפעל להדפסת ספרי ראשונים, ספרי יוחסין, וכתבי יד עתיקים שהקים אביו זצ"ל בצעירותו.

הרה"צ רבי אשר הלברשטאם

הרה"צ רבי אהרן הלברשטאם, חתנו של הרבי מסטריזוב ארה"ב, ומנהל תלמוד תורה 'דרכי חיים' במשך שנים רבות, יוכתר לאדמו"ר מצאנז ברובע סטטן איילנד שבניו יורק, והוא צפוי אף להקים תלמוד תורה חדש על פי דרך אביו הרבי זצ"ל.

הרה"צ רבי אהרן הלברשטאם

הרה"צ רבי מרדכי זאב הלברשטאם, חתנו של הגאון רבי אליהו בצלאל טייטלבוים, יוכתר לאדמו"ר מצאנז בעיר מונטיצ'לו שבמדינת אילינוי בארה"ב, שם הוא מתכוון אף להקים קריה חסידית חדשה, וכדי לגרום לצעירים חסידים להגיע להתגורר במקום, מתכוון האדמו"ר להעניק מענק מיוחד למאות האברכים הראשונים שיבואו להתגורר במקום.

הרה"צ רבי מרדכי זאב הלברשטאם

הרה"צ רבי סיני הלברשטאם, שמפרנס לומדי תורה רבים במשך שנים רבות, יוכתר לאדמו"ר מצאנז בויליימסבורג, שם יקים את בית מדרשו החדש.

הרה"צ רבי סיני הלברשטאם

הרה"צ רבי חיים מאיר הלברשטאם, חתנו של גאב"ד מעז'יבוז בארה"ב הגאון רבי אברהם יהושע ביק, יוכתר לאדמו"ר מצאנז - מונסי, והוא ידוע כמומחה גדול בענייני כשרות והכשרים, והוא אף לומד בחברותא עם רבנים ודיינים רבים.

הרה"צ רבי חיים מאיר הלברשטאם

הרה"צ רבי קלונימוס קלמן הלברשטאם, חתן הרבי מדז'יקוב זצוק"ל, יוכתר לאדמו"ר מצאנז - קרית יואל.

רבי קלמן משמש ראש ישיבה בחסידות סאטמר ובמשך השנים הוא זה ששימש מורה דרך לישיבה ולבחורים שרבים מהם כבר זכו להקים בית נאמן בישראל.

הרה"צ רבי קלונימוס קלמן הלברשטאם

הרה"צ רבי אריה לייבוש הלברשטאם, חתנו של האדמו"ר מדמברובה, אחיו של הרבי מבאבוב 45, יוכתר אף הוא לאדמו"ר, אך לא ברור היכן בשל היותו הבן הצעיר ביותר.

רבי אריה לייבוש מוכר מאד בחסידות באבוב, שם הוא משמש ראש חבורה בישיבה, ומורה דרך לבחורים רבים.

הרה"צ רבי אריה לייבוש הלברשטאם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר