העדכון היומי

קורונה: 1,580 נדבקים חדשים; שני נפטרים

משרד הבריאות מעדכן, כי ביממה האחרונה התגלו מעל 1,500 חולים, מתוך החולים, 205 מוגדרים במצב קשה ו-57 מונשמים. סך כל הבדיקות ביממה האחרונה: 31,392 (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על פי העדכון של משרד הבריאות הערב (רביעי), בוצעו ביממה האחרונה כ-31,392 בדיקות קורונה והתגלו 1,580 חולי קורונה חדשים, מחצות עלה מספר הנפטרים בשני אנשים.

מהנתונים עולה, כי מאז פרוץ הנגיף בישראל ישנם 43,368 ישראלים שחלו בנגיף המסוכן, מחצות התגלו עוד 1,055 חולי קורונה ובסך הכל ביממה האחרונה, התגלו 1,580 חולים.

105 מתוך כלל חולי הקורונה, מוגדרים במצב בינוני ו-205 במצב קשה. מספר המונשמים עומד על 57 אנשים, ומחצות עלה מספר המונשמים באדם אחד.

העדכון של משרד הבריאות

מספר הנפטרים מהנגיף המסוכן עומד על 375 אנשים - מאז פרוץ הנגיף בישראל, ומחצות התווספו לרשימה עוד שני חולים שנפטרו.

עד כה החלימו מהנגיף בישראל - 19,894 אנשים, כאשר מחצות התווספו עוד 193 אנשים שהבריאו. סך כל הבדיקות שבוצעו מחצות הוא - 17,578 אנשים.

מוקדם יותר היום, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין, בתדרוך לתקשורת בבית החולים הדסה, שם ערך היום סיור, "המספרים לא מעודדים. אנחנו נצטרך לשקול את כל הצעדים האפשריים על מנת לעצור את קצב העלייה. הנושא הזה יבוא כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון - אם לא לפני כן".

מוקדם יותר היום, אמר אדלשטיין: אם לא יתנו לי ארגז כלים, אאלץ להטיל סגר כללי (לע"מ)

"מהיום הראשון שלי במשרד אמרתי שאנחנו צריכים לעשות הכל על מנת שלא להגיע לסגר כללי. אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי, על כל ההשלכות החברתיות והכלכליות. אבל במציאות שבה, כל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי כנגד אותה הגבלה, אנחנו צריכים להבין שאם כל ארגז הכלים לא יעמוד לרשותנו - נגיע לסגר".

"אני מציע לחברי הכנסת ולתקשורת לזכור את הנוסחה הזאת. נשארו לנו שלושה-ארבעה ימים לראות האם אותם צעדים מינימליים שנקטנו הם בגדר נס רפואי, ואין צורך להגיע לסגר".

בין דבריו אמר השר, "אני שומע לצערי בימים האחרונים שאלה שפשוט בעיניי מעלה גיחוך על השפתיים שלי. מי בעצם אחראי? מי הממונה? מי מנהל את האירוע?".

"אני רוצה לומר לכם בצורה הכי פשוטה והכי ברורה - אני אחראי על אירוע אני בעל הסמכות ואני לוקח על עצמי את כל האחריות".

הוא הוסיף, "אני לא לבד בעניין הזה, החל מראש הממשלה, המל"ל, צה"ל, פיקוד העורף ומשרדי ממשלה נוספים נכנסים כולם מתחת לאלונקה. האחריות נשארת שלי, של המנכ"ל שלי ושל צוות משרד הבריאות. כך אנחנו רואים את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר