ברוב קולות

הוועדה קבעה: השב"כ יסייע בחקירות קורונה

וועדת חוץ וביטחון של הכנסת, החליטה הערב, לאפשר לשב"כ להתערב בחקירות האפידמיולוגיות המבוצעות על ידי משרד הבריאות, במטרה לאתר כאלו שהיו ליד חולי קורונה (אקטואלי)

הערב, בוועדה (צילום: עדינה וולמן, הכנסת)

וועדת חוץ והביטחון, בראשותו של ח"כ צבי האוזר, אישרה היום (ראשון), ברוב קולות, את הצעת חוק הסמכת שב"כ, שיסייע למשרד הבריאות בחקירות האפידמיולוגיות, כחלק מהמאמץ לצמצום התפשטות הנגיף בישראל.

על פי הצעת החוק, ראש הממשלה ושר הביטחון גנץ, יביאו לממשלה הצעה להסמכת שב"כ, לתקופה שלא תעלה על 21 יום, בכל פעם. לאחר אישור הממשלה, תועבר ההחלטה לוועדת החוץ והביטחון.

לאחר ההסמכה, יהיה רשאי משרד הבריאות להעביר לשב"כ בקשה לקבלת סיוע, ובלבד שמספר החולים החדשים, באותו יום או ביום שקדם לו, עלה על 200 חולים חדשים.

בנוסף, הוועדה החליטה לחייב את משרד הבריאות, במסגרת הצעת החוק, להשיק טכנולוגיה לאיתור מגעים (אפליקציית 'המגן') תוך שבוע מיום פרסומו של החוק, להפיץ אותה ולקדם את השימוש באפליקציה בקרב הציבור הרחב.

עוד קובעת הצעת החוק, כי אדם שקיבל הודעה על כך שהיה במגע קרוב עם חולה, ומשום כך חייב להיכנס לבידוד, יהיה רשאי לפנות למשרד הבריאות בבקשה לבחינה חוזרת של הנתונים שעל בסיסם התקבלה ההודעה.

משרד הבריאות מצדו, יהיה מחויב להשיב להשגה של אותו אדם - תשובה מנומקת, בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-24 שעות מהגשתה.

ההצעה אושרה ברוב קולות, כאשר חה"כ גדעון סער, שרן השכל, איתן גינזבורג, מיכאל מלכיאלי ויו"ר הוועדה תמכו, אל מול התנגדותם של חה"כ אלי אבידר, משה יעלון, יואב סגלוביץ' ומאיר כהן.

יו"ר הוועדה הגיש בקשת דיון מחדש על אישור הצעת החוק, וזו, כאמור, תדון מחר, בשעה 11:30 בחדר ועדת החוץ והביטחון.

אם תדחה הרביזיה, צפויה הצעת החוק לעבור לדיון מליאת הכנסת כבר מחר, ואם תאושר הצעת החוק, תכנס מיידית לתוקפה הסמכת שב"כ לסייע למשרד הבריאות למשך 21 יום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר