צפו ברב - לראשונה מאז חלה

הגאון רבי שאול אלתר: "לא לפחד מהווירוס, אלא מהשולח"

ראש הישיבה נשא דברי חיזוק לקראת חודש אב, התייחס למצבו הבריאותי - לראשונה מאז נודע שהוא נשא של נגיף הקורונה - וקישר בין ימי האבלות על חורבן הבית לבין חומש דברים • צפו בו (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב שאול אלתר (צילום: דבר אמת)

הגר"ש אלתר, נשא דברי חיזוק בערב חודש אב לבני קהילתו, תוך שהוא שוהה בבידוד בעקבות העובדה שהוא נשא מאומת של נגיף הקורונה.

תחילה, סיפר על מצבו הבריאותי ואמר כי "ב"ה, חזרתי הביתה בריא ויש לי את הכח לדבר, שה' יעזור הלאה שאהיה בריא, נוכל להתאסף ולהיראות ושיבואו ימים טובים ברוחניות ובגשמיות".

בהמשך דבריו, אמר ראש הישיבה, "מתחילים לקרוא חומש דברים השבוע, ואנחנו נכנסים לחודש אב, נכנסים להכנה לקראת ראש השנה".

"קחו עימכם דברים ושובו אל ה', הכוונה גם לחומש דברים. מופיע בספרי המקובלים כי הנכנס לדירה חדשה, שילמד שם חומש דברים. כך במקום כך בזמן, בכניסה לשנה חדשה, לומדים את חומש דברים".

"הכוונה אינה להגיד את המילים, אלא ללמוד את הספר המלא ביראה ואהבת ה', וכולו סובב סביב זיכרון ה', אהבת ה' וקיום המצוות - ושובו אל ה', לעשות תשובה".

בהתייחסות אקטואלית על נגיף הקורונה אמר הגר"ש, "יש פחד היום מהווירוס, אבל לא צריך לפחד מהמקל אלא מהשולח, מריבונו של עולם. יש הרי מי ששולח את הווירוס וממנו צריכים לפחד".

"כשיהיה שקט, זה יעבור, ויהיה לכולם פרנסה ובריאות, ונחזור לשנים הרגועות, האם אז אין רבש"ע? האם אז אנחנו בטוחים? הוא הרי מחייה את כולם כל יום אותו דבר, כעת הוא הרי רק הראה לנו מעט מכוחו".

"והשבות אל לבבך, צריכים רק להחזיר את הלב, ליראה האמיתית שאם זה ירד לעולם, משביעים אותו לפני שהוא יורד לעולם הזה. אחרי שלמעלה הכניסו לנו יראה אמיתית, כעת אנחנו צריכים רק והשבות, לחזור בתשובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר