שינוי דרמטי

בשל הנוהל החדש: אלפים ייחשבו כמחלימים

הנוהל החדש שפרסם היום משרד הבריאות על פי ההנחיות הבינלאומיות, יחסוך חלק עצום מכמות הבדיקות הביתיות והיקרות, וגם יקצר משמעותית את זמן הבידוד לחולים (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעקבות הנוהל החדש שפרסם הבוקר (רביעי), משרד הבריאות בהתאם להנחיות הבינלאומיות על נגיף הקורונה, בקופות החולים מעריכים כי למעלה מ-15 אלף חולים יוכרזו היום כמחלימים וישוחררו מבידוד ביתי.

מאז פרסום הנוהל קיבלו חלק מהחולים שיחת טלפון מהקופה בדבר שחרורם הצפוי, אך רופאי משפחה בקופות החולים שאמורים לחתום על האישור, מדווחים על כך שטרם ברור להם כיצד יש לנהוג לפי הנוהל.

על פי הנוהל החדש, משרד הבריאות מקצר את משך הבידוד הנדרש מחולי קורונה מאומתים ללא בדיקה חוזרת, והם יוגדרו "מחלימים" אם עברו עשרה ימים מיום תחילת התסמינים, ובתוספת של שלושה ימים נוספים ללא תסמינים (חום ותסמינים נשימתיים), ובלבד שיתקבל אישור רופא. כלומר הזמן המינימלי יעמוד על 13 ימים בבידוד.

נשאים א-סימפטומטים יוגדרו מחלימים אם חלפו עשרה ימים מיום קבלת התוצאה החיובית. עם זאת, יודגש כי תקופת הבידוד לאנשים שנחשפו לחולי קורונה מאומתים ולא קיבלו בעצמם תשובה חיובית עדיין נותרה 14 יום.

במקרה שלא ניתן לאתר את מועד הופעת התסמינים, חולה מאומת יוגדר מחלים לאחר עשרה ימים מקבלת התוצאה החיובית, ובלבד שחלפו שלושה ימים לפחות מתום התסמינים.

בקופת חולים מכבי העריכו שכ-2,500 חולי קורונה מתוך כ-7,000 המבוטחים של הקופה השוהים בבידוד בבתים ובמלוניות הקורונה יוגדרו היום כמחלימים לאחר קבלת אישור רופא, וישוחררו מבידוד ביתי. בכללית מעריכים שכ-30% מתוך 12,500 החולים המאומתים שהם מבוטחי הקופה צפויים להשתחרר. בלאומית אמרו כי 1,500 מבוטחים צפויים להיות מוגדרים כמחלימים. נתוני קופת חולים מאוחדת, השלישית בגודלה בישראל לא פורסמו וההערכה שגם שם מדובר בכמה אלפי חולים שיוגדרו היום כמחלימים.

המהלך יחסוך לקופות החולים כסף רב שכן עד עתה הם ביצעו בדיקות קורונה ביתיות עבור החולים המבודדים דבר שעלה כסף רב והצריך כוח אדם לכך.

כיום יש בישראל רשמית 31,313 חולים מאומתים פעילים, והשינוי צפוי להוריד את המספר כמעט בחצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר