צפו בדיון

משרד הבריאות ממליץ: ביטול בידוד למגיעים ממדינות ירוקות

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו אמר בדיון בכנסת כי המשרד ממליץ על פתיחת השמים למגיעים מהמדינות הירוקות ללא בידוד ואף ללא בדיקות (עדכוני קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

משרד הבריאות ממליץ היום (רביעי) על ביטול חובת הבידוד ובדיקות קורונה למגיעים ממדינות המוגדרות כ'ירוקות'. המטרה פתיחת השמים באופן מהיר יותר כדי לנסות לשקם את ענף התיירות שספג מכה קשה במיוחד מנגיף הקורונה.

מי שהעביר את עמדת המשרד בנושא, היה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו שאמר את הדברים בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה על עתיד התעופה בעידן הקורונה.

"מי שיחזור ממדינה ירוקה לא יצטרף שבועיים בידוד, נקודה", אמר גרוטו. "זה דורש עדיין התארגנות, זה לא יכול לקרות מחר בבוקר. מבחינתנו אנחנו נעשה את כל המאמצים".

על פי הרשימה שהועברה לחברות התעופה אלו המדינות הירוקות שהמגיעים מהן לא יזדקקו לבידוד או לבדיקות: אוסטריה, קנדה, קפריסין, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, גרמניה, יוון, הונגריה, איסלנד, אירלנד, יפן, דרום קוריאה, ליכטנשטיין, לטביה, ליטא, מלטה, ניו זילנד, נורווגיה, פולין, סלובקיה, סלובניה, שוויץ. לא מדובר ברשימה רשמית שמשרד הבריאות הישראלי קבע, אלא רשימה שיש לחברות התעופה המתבססת על היתרי תעופה שקיימים כיום בעולם.

יצוין, כי מבחינת האיחוד האירופי, ישראל עדיין נחשבת מדינה אדומה. המשמעות היא שישראלים לא יכולים להיכנס למדינות האיחוד. ישראלים עם דרכון זר יכולים לנסוע אבל בחלק מהמדינות הם יידרשו לבידוד, בדיקות או מגבלות דומות. לקפריסין למשל, ישראלים יוכלו להיכנס אך ורק לאחר שעברו בדיקת קורונה. ליוון ישראלים לא יוכלו להיכנס כלל.

משמעות נוספת לכך שישראל היא מדינה 'אדומה', תיירים מאירופה יוכלו להיכנס לישראל, אבל יצטרכו בידוד בחזרה, או מגבלה אחרת של בדיקות לפי ההחלטה של כל מדינה על אזרחיה, מה שיקשה מאד על הבאת תיירים לישראל.

בתגובה להודעת משרד הבריאות אמרה שרת התחבורה, מירי רגב: "שמחה שמשרד הבריאות נעתר לבקשתי לפתוח את ענף התעופה, אשר חייב לחזור לעבוד עפ״י תו כחול - שיתואם בצורה מסודרת עם משרד הבריאות. מדובר בהתקדמות חשובה ובשורה גדולה לענף התעופה ולציבור הישראלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר