עליה חדה בנפטרים

שוב עליה במספר החולים: 1,090 ביממה

משרד הבריאות מעדכן הערב, על עלייה במספר הנדבקים החדשים, מחצות אובחנו 1,090 חולי קורונה חדשים בישראל – זאת אל מול 711 חולים שנרשמו אתמול (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. בדיקות קורונה (צילום: Yossi Aloni/FLASH90)

משרד הבריאות מעדכן הערב (שני), על עלייה במספר הנדבקים החדשים, מחצות אובחנו 1,090 חולי קורונה חדשים בישראל – זאת אל מול 711 חולים שנרשמו אתמול.

מאז פרוץ הנגיף בישראל, נדבקו 74,102 אנשים בנגיף הקורונה, מתוכם 26,005 עדיין מוגדרים כחולים פעילים אל מול 47,551 מחלימים.

העדכון היומי

מצבם של 331 מהחולים מוגדר כקשה ו-139 חולים מוגדרים במצב בינוני, מתוכם יש עליה של המונשמים וכעת יש 99 מונשמים.

מניין הנפטרים עלה היום משמעותית, לאחר ש-8 חולים מתו היום מסיבוכי המחלה, וכעת מספר הקרבנות הכולל עומד על 546 אנשים.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את 'קבינט הקורונה' שבראשותו, לדיון בתמונת המצב והצעדים הנדרשים להפחתת היקף התפשטות הקורונה בישראל, ובמהלך הדיון התברר מהן האופציות הנשקלות.

בהודעה שהוציא נתניהו לאחר מכן נמסר, כי הוא הנחה להביא בתוך 48 שעות הצעה לשולחן הקבינט, "לצמצום המגעים והורדת מספר הנדבקים" = כאשר גם סגר כללי הוא אחת מהאפשרויות הנשקלות.

תחילה, בפתח הדיון הועברו סקירות מפי פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי וראש המל"ל מאיר בן שבת, שהסבירו לשרים את עיקרי תמונת המצב הכוללת.

בכירי המערכת, אתמול (צילום: לע"מ)

בתום דיון קבינט הקורונה אמר ראש הממשלה, כי "הצעד הראשון הוא המסכה: המכשיר הטכנולוגי המתקדם הזה מונע את התחלואה. חובשים אותו כפי שחבשו אותו לפני מאה וכמה שנים, הוא מונע את המחלה. אם לא חובשים - המחלה מתפשטת".

"הדבר השני זה צמצום המגעים - מה שדיברנו עליו בקבינט, שיימשך בעוד 48 שעות לקבלת החלטות, זה צמצום המגעים ע"י כמה אפשרויות: אפשרות אחת ואנחנו מנסים להימנע ממנה - זה סגר כללי על כלל המדינה", אמר נתניהו, כשהוא מכוון להצעתו של ראש המל"ל להטיל סגר בשבועיים האחרונים של חודש אוגוסט.

לדבריו, "האפשרויות האחרות הן שלושה סוגי סגרים אחרים: סגרים מקומיים על ערים אדומות, יש כאלה, ותהיה הידברות עם ראשי הערים וסיוע בכל דרך אפשרית, כולל לעסקים. לא רק לערים עצמן אלא גם לעסקים בתוך הערים הללו עם מדד מפורש לימי סגירה וכדומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר