קיץ 2020: הגוונים הנכונים לבית

אם גם אתם שאלתם את עצמכם מתי הכי כדאי לצבוע את הבית – התשובה היא עכשיו. הימים נטולי הגשם הם הזמן האולטימטיבי לתת כיסוי חדש לקירות הבית שלכם (עיצוב הבית, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

זמן הייבוש מתקצר במיוחד, ואין בעיה להתלבש בבגדים קלילים ללכלוך ולגייס את כל בני הבית לעבודה.

אז קחו שפכטל, גלגלת ומברשת, והתחילו במלאכה.

איך לבחור את הצבע?

הקיץ מזמין אותנו להיפתח לגוונים לא שגרתיים. גוונים שהשרו נוכחות מכובדת במרחב מפנים את מקומם לגוונים עדינים ו"מאווררים" יותר. כשהטמפרטורות בחוץ עולות, הבית מזמין אותנו להיכנס פנימה ולהתרענן. חשוב לבחור גוונים על הסקאלה הקרירה כדי ליצור אפקט מרווח בבית בימים החמים, ולא הרגשה דחוסה וחובקת.

צבעי קיר בעלי מזג קריר נמצאים בד"כ בסקאלה של גווני התכלת, הירקרק, הסגול-בהיר והטורקיז. יחד עם זאת, ניתן לקבל אפקט של מזג קריר גם בצבעים שנחשבים "חמים" כמו כתום או צהוב, אם מוצאים את הבהירות הנכונה יחד עם סוג הגוון המדוייק. כתום-אפרסקי לדוגמא, יכול לאוורר מאוד את המרחב, על אף שבסיס הצבע שייך למשפחת הצבעים החמים. אם אתם מחפשים את הגוון המדוייק, צבע מספר BG099 על מניפת הצבעים של חברת בי ג'י פיינט (BG Paint) יעניק את התוצאה המושלמת.

בהתאם לגווני הצבע, ניתן להכניס פריטים שונים למרחב הביתי, שיביאו עימם רעננות וקלילות. סוג כזה של פריטים שייכים למחלקת הטבע: עציצים ירוקים לדוגמא, מעניקים אפקט הולם וטאצ' עיצובי מרגיע.

הגוונים של קיץ 2020

תכלת זכוכית – גוון ייחודי של תכלת, על גבול הלבן ממש – אבל שומר על בוהק ונוכחות. על מניפת הצבעים של BG הוא מוגדר בשם BG225, ומעניק תחושה קרירה ואוורירית מאוד לבית. הגוון הייחודי של התכלת נותן תחושת שקיפות כמעט, ויכול להוות רקע מקסים לרהיטים או פריטים שונים בצבע לבן. אפשר לשלב אותו במטבח קטן ולקבל אפקט מגדיל, או לחילופין בחדר האורחים הפונה למרפסת או לנוף פתוח.

ירקרק אלפיני – הוא אמנם גוון כהה יותר יחסית לאחרים ואפילו מזכיר קצת אפרפר, אבל הצבע הייחודי שלו מזכיר את עצי המחט ירוקי העד של האלפים המושלגים ונותן תחושה קלילה של בית בארצות צפוניות. אם אתם מחפשים צבע מקרר אבל משקיט ולא בוהק – הירקרק האלפיני יעשה את העבודה. מספרו BG261 על מניפת הצבעים.

סגלגל בהיר – שימו לב, הסגול הזה צריך להיות בהיר מאוד. אנחנו רוצים ליצור אפקט פותח ולא סגור, ולכן הסגול צריך לשדר בהירות, רכות ואווריריות כמה שניתן, בסגנון דומה לצבעי השאבי שיק. אם אתם צריכים עוד מטאפורה כדי להבין באיזו רמת בהירות מדובר – תדמיינו שאתם רואים רקע סגול מתחת לפלטת קרח – זה הגוון. הסגלגל בשילוב הלבן המבהיר נותן במרחב החדר תחושה של רכות לצד קרירות מהנה. מתאים במיוחד לחדר השינה הזוגי, ואמיצים ישלבו אותו גם במטבח, בטאצ'ים עדינים.

צהוב - ירקרק – גם הצבע הזה צריך להיות בגוון בהיר מאוד. לחלק הוא ייראה כיותר נוטה לירוק ולחלק כנוטה לצהוב. אם אתם גם מתלבטים לאיזו מחלקה הוא שייך – הגעתם לגוון הנכון. הגוון המחבר בין ירקרק לצהוב, יחד עם כמות גדולה של לבן מבהיר מעניק תחושה לימונית – חמצמצה, ויוצר אפקט מרענן לימי הקיץ החמים.

אפרסק – ניתן להשתמש בו בגוון בהיר לחללים קטנים, או להיות נועזים ולצבוע קיר באפרסק בוהר במידה ומדובר בחלל גדול. בין כך ובין כך – גוון האפרסק מקרר ומותיר רושם נעים של יוקרה (ואגב, משתלב נהדר עם פריטים שמשדרים אותה, במיוחד עם גווני הכסף) ושל רכות ונעימות מאידך.

ואיך נראה הבית מבחוץ?

לאלו מכם שבעלי בית פרטי או דירה שניתן לצבוע מבחוץ, חשוב לדעת כי הגוון החיצוני משפיע גם הוא על התחושה שנותן הבית ואף על הטמפרטורה שסופגים קירות הבית במהלך היום. אם תרצו לנצל את ימי הקיץ גם לצביעה חיצונית, תוכלו למצוא מבחר צבעי שליכט גמיש וכן מפרט עשיר של טיח חוץ – צמנטי בין המוצרים של חברת בי ג'י בונד (BG Bond), שמכיל גוונים קלילים וייחודיים. בסיום העבודה תוכלו לראות את המהפך שעובר הבית עם חידושו בצבעים אווריריים ומרעננים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר