כחלק מההסכם

איחוד האמירויות תוכל לרכוש מטוסי F-35

מקורות במפרץ ובארה"ב טוענים כי על פי סעיף סודי בהסכם הנורמליזציה עם ישראל, איחוד האמירויות תוכל לרכוש מארה"ב מטוסי F-35 וכטב"מים מתקדמים (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מטוס F-35 (צילום: שאטרסטוק)

בשבוע שעבר נחתם הסכם היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות במפרץ הפרסי, פרטי ההסכם לא פורסמו באופן מלא והוא נותר סודי. כעת טוענים מקורות אמריקאיים ובמפרץ כי מה ששכנע את האמיר בן זיאד לחתום על ההסכם היה עסקת נשק בשווי עשרות מיליארדי דולרים בה יקבלו באיחוד האמירויות מטוסי F-35 וכטב"מים מתקדמים במיוחד.

עד עתה נמנעו האמריקאים מלמכור נשק מתקדם למדינות במזרח התיכון, זאת על פי ההסכם עם ישראל לשמירה על היתרון האיכותי שלה באזור. על פי הדיווחים ישראל הסירה את התנגדותה לעסקה עם איחוד האמירויות בתמורה להסכם הנורמליזציה בין הצדדים.

בלשכת ראש הממשלה טענו בתגובה לפנייה של 'ידיעות אחרונות' כי "בשיחות ישראל לא שינתה את עמדותיה נגד מכירת נשק שובר שוויון וטכנולוגיות ביטחוניות מתקדמות למדינה כלשהי במזרח התיכון".

מי שפחות מרוצה מהמהלך הם אנשי כחול לבן שטוענים, כי גנץ לא היה מודע לפרטי ההסכם הסודיים ולנושא עסקת הנשק המתקדם. נתניהו טען כי חשש כי פרטי ההסכם יודלפו על ידי מקורביהם של גנץ ושר החוץ אשכנזי.

עסקה כזו יכולה להעלות את התיאבון גם לסעודים שמשתוקקים כבר שנים למטוסים מתקדמים, אך לא יכולים לקבל את מבוקשם מהאמריקאים וכעת ידרשו זאת כחלק מהסכמי נורמליזציה עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר