מקווה, הסעות וקפסולות

כך ייפתח 'זמן אלול' בישיבות החסידיות בצל נגיף ה'קורונה'

למרות שחלק מהאדמו"רים עדיין במנוחה, בישיבות החסידיות מתחילים בימים אלו את 'זמן אלול', בצל ההיערכות המיוחדת להתמודדות עם הקורונה • מה'מקוה' באמצע הלילה ועד הבחורים מחו"ל (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

לאחר תקופת 'בין הזמנים', ובעוד שחלק מהאדמו"רים עדיין שוהים במנוחה, בישיבות החסידיות כבר מתחילים בימים אלו את 'זמן אלול' שנחשב לזמן הקצר ביותר מצד אחד אך לחזק ביותר מצד שני.

השנה, בשל נגיף ה'קורונה', נאלצו בחלק גדול מהישיבות החסידיות להתמודד עם הדרישות של הרשויות בכל מה שקשור לפתיחת הישיבה מחדש, מה שגרם להוצאות כספיות ולשלל היערכויות בבנייני הישיבה.

ישיבות גור

בחסידות גור שכידוע מקפידים מאד על ההנחיות החלו את 'זמן אלול' כבר לפני כשבועיים באמצעות חלוקה מיוחדת של הבחורים לקפסולות של עד 50 בחורים לקפסולה תוך שמירת מרחק בין שולחן לשולחן.

בנוסף, בחלק מישיבות גור, הוחלט על הסדר מיוחד בכל מה שקשור לטבילה במקווה, כאשר הבחורים הולכים למקווה פעם ביומיים, ולפי רשימה מסודרת, תוך שהם משכימים קום בשעה 03:30 לפנות בוקר במיוחד כדי לטבול במקווה טהרה.

יצויין כי בישיבת גור בעיר אשדוד הוחלט לאחר סיכום עם מוסדות 'נשכיז' הסמוכים לישיבה, כי תינתן האפשרות לבחורים לטבול במקווה בשעות הצהריים, זאת על מנת לצמצם ככל שניתן את החשיפה לאלו שאינם לומדים בקפסולה בישיבה.

צעד משמעותי נוסף עליו הוחלט בחלק מהישיבות בגור הוא בניה של מקלחות בשטח הישיבה, דבר שיקל על הבחורים, ולא היה קיים טרם תקופת הקורונה.

בנוגע לבחורים שנאלצים לחזור לביתם מידי ערב התארגנו בגור עם הסעות פרטיות, על מנת שלא לסכן את הבחורים בנסיעה בתחבורה הציבורית.

ישיבות ויז'ניץ

בחסידות ויז'ניץ הוחלט כזכור בהוראת האדמו"ר על הקדמת 'זמן אלול' בשבועיים, ואכן הבחורים החלו את הזמן באמצעות קפסולות בבנייני הישיבות של החסידות, כאשר לאחר שבועיים בהם ישהו בקפסולות, יתאחדו כולם ללימוד בצוותא, תוך הקפדה על אמצעי הזהירות וההיגיינה, כאשר לצורך כך הבחורים אינם חוזרים הביתה, ונשארים ללמוד בישיבה.

יצויין כי עבור הבחורים שלומדים בעיר בני ברק הוכנו מתחמים מיוחדים בבית המדרש הגדול של החסידות, לשם מגיעים הבחורים בשבתות ומשתתפים ב'טישים' ובתפילות, ללא גישה לשאר הציבור שנמצא בהיכל בית המדרש, זאת כדי לשמור על יעילות הקפסולות בישיבה.

בנוסף, בימים אלו נערכים בויז'ניץ לקבל ארצה את הבחורים שמתגוררים בחו"ל, ועבורם יוקצה מתחם סגור, שם ישהו בבידוד במשך שבועיים ברציפות, על מנת שלקראת ראש השנה יוכלו לצאת ולהתאחד עם יתר הבחורים.

ישיבת באיאן

בחסידות באיאן הוחלט על פתיחה מוקדמת של זמן אלול, כאשר הבחורים שביקשו לחזור להיכל הישיבה התחייבו כי יישארו בה עד לראש השנה, לפי הכללים וההוראות.

לפני כשבועיים חזרו הבחורים להיכל הישיבה, כאשר היציאה מתאפשרת רק לצרכים מיוחדים ותחת בקרה של צוות הישיבה, תוך שהישיבה מחולקת לקפסולות.

מאור עיניים - רחמסטריווקא

בישיבת מאור עיניים שע"י חסידות רחמסטריווקא חזרו הבחורים להיכל הישיבה במלוא המרץ, כשבהנהלת הישיבה הכשירו קפסולות מיוחדות לאנשי הצוות המבוגרים, זאת כדי להגן עליהם מפני הנגיף.

עניין נוסף איתו התמודדו בחסידות אלו הבחורים שלומדים בישיבה ומתגוררים בחו"ל, ובשל כך שעדיין לא התאפשרה חזרתם לישראל, הוחלט על הקמת ישיבה זמנית עבור הבחורים בעיר מונסי שבארה"ב, לשם מגיעים גם הבחורים שמתגוררים בבורו פארק, כאשר אלו שבכל זאת אינם יכולים להגיע, מקבלים מידי יום את סיכומי השיעורים שנמסרים בישיבה דרך תיבת המייל.

ישיבת עמלה של תורה

בישיבת עמלה של תורה הכלל חסידית התכוננו היטב לזמן אלול ולקבלת עשרות הבחורים החדשים, ולצורך כך חילקו את היכל בית המדרש לקפסולות באמצעות פרופילי מתכת וניילון עבה במיוחד, מה שמאפשר לצוות הישיבה לקיים את סדרי הישיבה כרגיל.

כמו כן הורו בישיבה לבחורים להקפיד על הגיינה ועל הישארות בשטח הישיבה כולל בשבתות, זאת על מנת שלא לגרום לנגיף הקורונה לבטל שוב את סדרי הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר