סמדר מורג: "הקושי לכסות את התלתלים שלי הוא הגדול מכולם"

השבוע ב"נפלאות בפרשת כי תבוא", מירי שניאורסון מארחת את סמדר מורג, זמרת וסטנדאפיסטית, שתספר איך זה היה להגיע מהולנד לארץ ואיך לזכות ולבוא אל השקט ואל הארץ המובטחת (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

תפסתם כבר מקום על הטיסה לאבו דאבי, הצלחתם להגיע לאומן? או שאולי השנה בראש השנה תעדיפו פשוט להישאר בארץ?

השבוע ב"נפלאות בפרשת כי תבוא", מירי שניאורסון מארחת את סמדר מורג, זמרת וסטנדאפיסטית, שתספר איך זה היה להגיע מהולנד לארץ ואיך לזכות ולבוא אל השקט ואל הארץ המובטחת.

פרשת כי תבוא פותחת במצוות ביכורים, שכדי לקיימה צריך להיכנס לארץ.

״וְהָיָה כִּי תָבוֹא אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה וִירִשְׁתָּהּ וְיָשַׁבְתָּ בָּהּ״.

מיד בהמשך למצווה זו מאריכה הפרשה בקיום כל מצוות התורה – "הסכת ושמע ישראל, היום הזה נהיית לעם לה' אלוקיך ועשית מצוותיו…" - הברית בינינו לבין הקב"ה היא בזכות קיום המצוות. השאלה היא: מהו הקשר בין מצוות הביכורים לברית על קבלת התורה והמצוות?

אז ככה:

בהתחשב בכך שכל אחת מאיתנו היא ביכורים-בכורה אהובה ורצויה אצל הקב"ה, אפשר להבין יותר כמה צריך להקפיד בכל מה שעושים בכל הרבדים: במחשבה, בדיבור ובמעשה, הדורשים תשומת לב וזהירות, במיוחד עכשיו.

פרשת כי תבוא מדברת על מצוות ביכורים. יהודי הוא "חלק אלוקה ממעל ממש", לכן לא רק מה שקיבל מה' שייך לה', אלא הוא עצמו שייך לה' ומקומו בבית המקדש, כביכורים.

חודש אלול שאנחנו כבר בעיצומו, הוא חודש של חשבון נפש. פרשת כי תבוא מסייעת לנו לערוך את ההכנות המתאימות לשנה הבאה, במיוחד השבוע, כשנגיע לי"ח אלול, זה היום בו מודגשת החיות של אלול ומכאן יש כבר שניים עשר ימים אחרונים עד לראש השנה.

אז לא מספיק שאת עצמך כבר יודעת את זה, היי זאת שמפיצה ומפרסמת לאחרות והכי חשוב, דאגי גם לצורכי החג למי שאין לה, כי גדולה צדקה (רוחנית או גשמית) שמקרבת את הגאולה. קדימה, בואו נצעק, 'די כבר, די, שתגיע כבר'.

בתכנית "נפלאות בפרשה" סיפרה סמדר קצת על החיים בהולנד. שמענו קצת על המנטליות שם, מתי ולמה החליטה לעלות לארץ ועל הפער בין מה שחשבה על החיים בארץ ומה קרה במציאות.

״לפני ה׳ אלוקיך״ - הפרשה פותחת במצוות הביכורים, כשבנ״י יגשימו סוף סוף את משאלתם להתנחל בארץ האבות ולעבוד את האדמה, הם יזכו להביא את הפירות הראשונים לה׳. הופתענו לשמוע איך מצוות הביכורים מופיעה בחיים שלה היום ומהי המשימה העיקרית עכשיו בחודש אלול - חודש חשבון נפש וסיכום השנה.

הפרק של "נפלאות בפרשת כי תבוא" מסקרן ומעניין ושייך לכל אחת ואחת מאיתנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר