"חזרה בתשובה באוכל היא בדיוק כמו חזרה בתשובה רגילה"

איך נשים יכולות לשנות את אורח חייהן? השבוע, ב"נפלאות בפרשות ניצבים-וילך", יפעת זינגר, מומחית לתזונה נכונה, מספרת למירי שניאורסון על מקור הכוח להיות ניצבת מול ה׳ ולהתקדם הלאה (אקטואליה)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

בפרשת ניצבים קוראים לנו להיות ניצבים כולנו היום, ״מחוטב עציך עד שואב מימיך״. אומר בעל התניא ש"עציך" הוא מלשון עצה. האדם צריך "לחטוב" ולהסיח את ה"עצות" (המחשבות שבלב) ועליו "לשאוב" מתוכו ולבטל את התאוות לענייני גשמיות.

ואם נאמר, מילא, בשעה שעוסק האדם בתורה ובתפילה, אז ודאי שצריך להכניס ראשו ורובו בענייני הקדושה וברור שאסור שיתערבו ח"ו מחשבות אחרות ותאוות הגוף, אבל מה עושים בשעה שעוסק בענייני "מסחר", הכוללים אכילה ושתיה וכל ענייני הגוף, גם שם צריך להרגיש כאילו ניצבים לפני ה׳?

תיכף נדבר על זה, אבל לא לפני שנציג את הפרשה השניה שצמודה לה לפרשת ניצבים ויש האומרים שזוהי פרשה אחת: ניצבים - וילך.

וכך נפתחת פרשת וילך: ״וילך משה״ - זהו המצב האידאלי. הליכה והתקדמות מדרגה לדרגה. ההתקדמות בפרשה מיוחסת אמנם למשה רבנו, אך לא רק לו. אצל כל אחת קיים בנפש פנימה "ניצוץ משה קטן" ולניצוץ הזה פונה התורה בציווי "וילך משה".

בעל התניא אומר שכשמשיח יבוא יכתבו עליו בעיתונים. לאחרונה התחלנו לראות פרסומים כאלה, אך זה לא מספיק וצריך לפרסם בכל כלי התקשורת כי משיח כבר פה.

משיח זה דמות, מלך מבית דוד, בשר ודם והתקופה בה אנחנו נמצאים היא ימות המשיח. הסתכלו סביב ותראו את הנפלאות המתחילות לקרות כעת.

אז הנה, יש כאן סקופ. פרסמו שמשיח כבר כאן.

בדיאלוג פתוח על חזרה בתשובה בתחום הרוחני ועל תזונה וניקוי רעלים, שוחחנו עם האורחת שלנו יפעת זינגר, מומחית ברפואה סינית, דולה ויועצת בריאות טבעית.

רצינו לדעת איפה הניצבים, כלומר, העמידה האיתנה וה"וילך" שמשמעו הליכה והתקדמות, פוגשים אותה. איך היה נראה ראש השנה בעברה? מה הקסם שמצאה בחסידות? ואיך זה מתחבר לעיסוק שלה?

יפעת גילתה למה היא הכי מתגעגעת בחיים שלפני החזרה בתשובה ומה עושה אותה מאושרת בחיים שבהם בחרה והכי חשוב, מה היא מאחלת לעצמה ולצופות אחרי שנה כל כך מאתגרת.

נפלאות בפרשת ניצבים-וילך: כל אחת שרוצה לעשות שינוי ולבחור באורח חיים בריא לכבוד השנה החדשה - שווה לצפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר