אין ייאוש

הרב שלום ארוש לנשיא אוקראינה: מתחנן שלא תמנעו הגעה לאומן

הגאון רבי שלום ארוש, ראש ישיבת 'חוט של חסד', פנה לנשיא אוקראינה, וולדמיר זלנסקי, והתחנן שלא תתקבל החלטה שתמנע מחסידי ברסלב להגיע לציון רבי נחמן בר"ה (אקטואלי)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הגר"א ארוש והנשיא זלנסקי (צילום: הקרן למורשת הכותל )

הגאון רבי שלום ארוש, ממנהיגי חסידות ברסלב, פנה לנשיא אוקראינה, וולדמיר זלנסקי, בבקשה שלא יקבל החלטה שתמנע מחסידי ברסלב להגיע לציון רבי נחמן בעירייה אומן, בראש השנה.

בפתח מכתבו לנשיא זלנסקי, כותב הגר"א ארוש: "שמחתי מאד לראות אותך בביקורך האחרון בארץ ישראל, ביקורך בכותל המערבי השאיר עלי רושם רב, מאז אני מתפלל להצלחתך בכל יום".

"החג היהודי ראש השנה", כותב הרב לנשיא: "והעליה לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, הינה מסורת רבת שנים, אנחנו חסידי ברסלב מסרנו את נפשינו על עניין זה, גם בתקופות של מלחמה, ותקופות של אימה תחת השלטון הקומוניסטי, סיכנו את חיינו עבור דבר זה".

הרב שלום ארוש באולפן 'כיכר השבת'

ראש ישיבת 'חוט של חסד' פנה לזלנסקי בתחנונים: "אני פונה אליך מעומק ליבי, ומתחנן שלא תתקבל שום החלטה שתמנע מחסידי ברסלב לממש את הזכות המסורתית הזו, גם בשנה קשה כמו השנה".

"רבני ברסלב", מדגיש הרב ארוש לנשיא: "נתנו הנחיות מאד מחמירות לכל החסידים שלא להפר שום הנחיה של משרד הבריאות האוקראיני, ובכל מקרה מדובר על אירוע שיהיו בו פחות מ-20 אחוז ממספר המשתתפים בכל שנה".

כזכור, בראיון באולפן 'כיכר השבת', שיתפרסם הערב במלואו, הדגיש הגר"א ארוש: "אנחנו לא עבריינים ונעשה את כל מה שצריך. אנחנו פועלים כבר שבועיים באומן וגם בימים אלו ואף רכשנו מסיכות בכמויות גדולות, ואנו עושים שם קפסולות.

"ואמרתי כמה פעמים ואני אגיד זאת שוב: כל מי שאוהב את הקדוש ברוך הוא ואוהב את רבנו צריך ללכת עם מסיכה, אפילו אנשים כמוני שפטורים כי כבר עברנו.. וזה כדי שלא יתחלל שם רבנו ושיראו שאנחנו עושים את כל מה שצריך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר