הפנים המגוונות של הפנקייק

הפנקייק הוא מאכל אהוב ואייקוני. ילדים ומבוגרים כאחד נהנים מכריות הבצק האווריריות הללו אשר להן מצרפים לרוב ממרח קטיפתי או רוטב מתוק(אוכל, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: pixabay)

אומנם לרוב נהוג לאכול פנקייקים לארוחת בוקר, אך הגיע הזמן להיפתח למחוזות חדשים. טעמו של הפנקייק יכול להתאים לכל זמני היום ולכל שלב בארוחה הן כמנת פתיחה, הן כמנה עיקרית וכמובן כקינוח.

מאחר וניתן לשנות את התיבול של הפנקייק כך שיתאים לתוספות מלוחות, הווריאציות של המאכל המופלא הזה הן מגוונות ובלתי מוגבלות. רק כדי לוודא שתיהנו אפילו מקצה הקרחון של האפשרויות הללו, אספנו עבורכם שלושה מתכונים שיחדיו יכולים להתאחד לארוחת פנקייק שלמה.

מנת פתיחה- פנקייק גבינות ובטטה מלוח

מטרתה של מנת הפתיחה היא להניע את החך ולהזניק את הארוחה בתרועה. איזו מנה מתאימה יותר לעשות זאת מאשר פנקייק עם בטטה מתקתקה לצד גבינה מלוחה ועשירה? הכינו את הפנקייקים קטנים, כמעט בגודל ביס, כך שהאורחים שלכם או המשפחה לא יתמלאו יותר מדי לפני שאר המנות. כך מכינים את המנה הנהדרת הזו:

מקלפים בטטה קטנה וחותכים לקוביות קטנות. במחבת מחממים שתי כפות שמן זית ומוסיפים את קוביות הבטטה. טגנו במשך שתי דקות עד שהבטטה מתחילה להזהיב. בזמן הטיגון יש לכסות את המחבת. לאחר שתי דקות יש להפוך את קוביות הבטטה ולהמשיך לטגן במשך שתי דקות נוספות. אם הבטטות מתחילות להיחרך מעט, ניתן להוסיף קצת מים למחבת.

כעת טורפים בקערה ביצה גדולה, מכל שמנת לבישול, חצי כפית מלח, מעט שמן וכפית תימין. מוסיפים לתערובת שלוש כפות של פתיתי גבינה צהובה ושליש כוס גבינה בולגרית מפוררת. טורפים היטב עד לקבלת תערובת אחידה. לאחר מכן מוסיפים שליש כוס קמח תופח ואת הבטטה המטוגנת ומערבבים מעט עד שמתקבלת בלילה סמיכה.

במחבת מחממים חמאה או שמן על פי טעמכם ויוצקים עיגולים קטנים של בלילת הפנקייקים. מטגנים כשתי דקות עד שמופיעות בועות קטנות על הפנקייקים ואז הופכים לצד השני. מוסיפים לטגן במשך דקה נוספת עד שהפנקייק הופך זהוב ומעבירים לצלחת הגשה.

טיפ: מומלץ להגיש בתוספת שמנת חמוצה שתשלים את הטעם אף יותר.

מנה עיקרית- פנקייק ירקות עם רוטב עגבניות

והנה גולת הכותרת של הארוחה. המנה העיקרית היא המרכז של הארוחה, ולכן עליה להיות עשירה במרכיבים שיגרמו לתחושת שובע אצל הסועד והנאה רבה מהטעמים שבה. הירקות המגוונים הופכים את הפנקייקים למנה מאוזנת הן תזונתית והן ברמת הטעם. זו חוויה ייחודית באמת שלא רבים נתקלים בה. כך תפנקו את האורחים שלכם:

להכנת הרוטב מטגנים בצל אחד מגורר בסיר עד שהוא הופך זהוב. מוסיפים שתי שיני שום כתושות ומערבבים. מוסיפים שש עגבניות קלופות וקצוצות ומתבלים במלח ופלפל. מביאים את התערובת לרתיחה ומכסים את הסיר. מנמיכים את האש וממשיכים לבשל במשך כחצי שעה. ניתן להכין את הרוטב מראש ולהקפיא.

להכנת הפנקייקים מגוררים שלושה קישואים, שני תפוחי אדמה קלופים, בצל אחד ושני גזרים. מסננים היטב את הירקות מנוזלים ושמים בקערה. מוסיפים לירקות שתי שיני שום כתושות, מלח, פלפל ומעט סוכר. טורפים שתי ביצים ומוסיפים לתערובת יחד עם כפית פפריקה. מערבבים היטב את התערובת ומוסיפים חצי כוס קמח. מערבבים שוב עד לקבלת עיסה אחידה.

מחממים שמן במחבת. יוצקים כמה כפות של בלילת פנקייקים ומשטחים מעט. מטגנים במשך כחמש דקות עד שהפנקייקים מזהיבים והופכים לצד השני. ממשיכים לטגן כשלוש דקות נוספות עד להזהבה. מעבירים לנייר סופג וממשיכים לטגן פנקייקים עד שהבלילה נגמרת. מגישים את הפנקייקים עם רוטב העגבניות.

קינוח- פנקייק דבש עם תפוח וצימוקים כתושים

אמנם פנקייקים הם מתוקים ממילא, אך אין זה אומר שאי אפשר לרענן מעט את המתכון המוכר והאהוב. קינוח משולב בטעמו של תפוח אשר מעניק קלילות פירותית הוא מושלם לסיום הארוחה. כך תכינו את הקינוח המושלם הזה:

במעבד מזון כותשים חצי כוס צימוקים, תפוח עץ ירוק חתוך לקוביות וכף שמן. כותשים לכדי עיסה. מעבירים את התערובת לקערה וממשיכים לערבב עד לאיחוד מלא של המרכיבים. מוסיפים לתערובת אבקת אפיה, גרידת תפוז, קינמון, מכל שמנת חמוצה, רבע כוס חלב, ביצה, כף סוכר חום, כפית דבש וכוס קמח. מערבבים היטב.

יוצקים עיגולים קטנים במחבת עם שמן ומטגנים משני הצדדים עד להזהבה. ניתן להגיש עם גלידה, קצפת או אבקת סוכר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר