הזינוק החד בתחלואה

סגר מלא או הגבלות? ישראל נערכת לחודש החגים בקורונה

"צריכים לעשות מהלך משמעותי", אומרים במשרד הבריאות, שם דנים באופציות להטלת סגר מלא במהלך החגים • האוצר מתנגד ומציע: מקומות עבודה פתוחים, צמצום משמעותי במסחר (חדשות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (רביעי) דיון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל המשרד חזי לוי ופרויקטור הקורונה רוני גמזו. בדיון הציגו תרחיש של סגר מלא בתקופת החגים.

מספר אופציות הועלו במהלך הדיון, כאשר הצד השווה שבהם הדרישה להחמיר את ההגבלות על האזרחים, ברקע הזינוק החד במספר חולי הקורונה.

את האפשרויות השונות, יעלו מחר בדיון שייערך בקבינט הקורונה, שם יצביעו השרים האם לבחור באופציה המחמירה ביותר, הכוללת סגר מלא החל מיום חמישי הבא, ולמשך שלושה שבועות.

סגר זה, יכלול איסור על יציאה מהבית למרחק של יותר מ-500 מטר, והוא יהיה דומה לסגר שהוטל לפני ליל הסדר, ושביעי של פסח.

אופציה מרוככת יותר, כוללת סגר חלקי לשלושת שבועות אלו, אך עם אפשרות מעבר מעיר לעיר למטרות עבודה או צרכים חיוניים, תוך צמצום מקומות העבודה ל-30% מהעובדים.

האופציה השלישית והקלה יותר, אינה כוללת סגר כי אם המשך העוצר על האזורים האדומים, והכרזה על כל שאר אזורי הארץ כאזורים כתומים.

מי שמתנגד לסגר מלא, הוא משרד האוצר, שם מתריעים שמחירו עלול להגיע ל-6-5 מיליארד שקל בשבוע מלא ולסכום של עד ארבעה מיליארד שקל בימי החגים.

מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר כתבה כי "מסקירות בינלאומיות עולה, כי לא התבצע באף מדינה עוצר רוחבי במסגרת הגבלות הכל השני. כמו כן, צעדים בעולם נטו להיות דיפרציאליים ובהתאם לתחלואה המקומית".

במקום סגר כללי מציעים באוצר לקיים חינוך יסודי עד כיתה ד' כרגיל, מלבד בישובים האדומים, להמשיך להפעיל מקומות עבודה על פי התו הסגול והטלת מגבלות על פעילות מסחרית מבלי להשביתה.​

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר