ערב ראש השנה

המשגיח ב'מיר': "קוראים לזה 'להידבק' - אבל זו 'חמת קרי'"

בשיחה בפני אלפי תלמידי ישיבת 'מיר', זעק המשגיח רבי דן סגל על המצב הרוחני שהידרדר בעקבות הקורונה, ועל כך ש"גם בין כותלי בית המדרש אין את החיזוק שצריך להיות" • האזינו (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דברי הגר"ד סגל (צילום היכל ישיבת מיר: ברוך אוביץ)

המשגיח, הגה"צ רבי דן סגל, הגיע להיכל ישיבת 'מיר' לשיחה המסורתית לקראת הימים הנוראים. בדבריו, עורר המשגיח על המצב הרוחני שהידרדר בעקבות נגיף ה'קורונה'.

"כמה צריכים להישמר", פתח המשגיח את דבריו, "הקב"ה שינה את ההנהגה כאן. אם אנחנו לא מתחזקים, 'והלכתם עמי בקרי', אתם לא רואים איך היה השנה חמת קרי? קוראים לזה 'להידבק'. אבל מה האמת איך נהיה 'להידבק'? לא מבינים. הלכתם עמי בקרי".

"זה לא דווקא שאתה אומר שזה מקרה, אם ההנהגה שלך היא שזה 'יעבור', אם לא מתחזקים. צריך כעת להתחזק כולנו. זה לא דרשה, זו צעקה. צעקה אל עצמינו. צריך להתעורר".

המשגיח הוסיף ואמר כי "ח"ו אם מתרפים, אפילו כשאנחנו בין כותלי בית המדרש, אין את החיזוק שצריך להיות. צריכים להתחזק בלימוד התורה הקדושה ובהתמדת התורה על כל גווניה".

ר' דן פנה אל לומדי בית המדרש ואמר: "ה'יראי ה'' מועטים. מה נהיה עם הכל, הכל מונח על הכתפיים של הבני תורה. האחריות. כל אדם עם קצת יושר בודק אם רבים תלויים בו, כל אחד מאיתנו זה רבים תלויים בו. זה מחייב להיות זהיר".

"אנחנו בגדר יחידי סגולה, צריכים לדעת את האחריות כמה צריכים להתחזק", חידד המשגיח.

בסיום דבריו דרבן המשגיח את האברכים: "אתם ראשי האומה הישראלית, לא ח"ו הערב רב שהם בשלטון כביכול. ראשי האומה זה התלמידי חכמים. היראי ה'. אבל זה לא לגבי שררה וכבוד אלא לגבי אחריות. המצב של כלל ישראל תלוי בנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר