לא שולטים במגפה

שיא חסר תקדים: 6,861 נדבקים חדשים ב'קורונה' - ביממה

לאחר יממה שמשרד הבריאות לא עדכן את מספר הנדבקים בקורונה, הבוקר נודע כי ביממה האחרונה נשבר שיא חדש וחסר תקדים: 6,861 ישראלים אובחנו כנשאים של נגיף הקורונה - ביממה (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי ביממה האחרונה אובחנו 6,861 מאומתי קורונה חדשים וזאת מתוך 59,169 בדיקות קורונה שנערכו ביממה החולפת.

יצוין כי מאז שעות הבוקר אתמול, משרד הבריאות לא עדכן את נתוני הקורונה. אמש דווח לראשונה ב'כיכר השבת', כי בישיבת הקבינט נודע לשרים שביממה האחרונה נחשפו למעלה מ-6,000 מאומתים חדשים.

הבוקר, פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אישר את המספרים בראיונות לתקשורת ושעה קלה לאחר מכן משרד הבריאות פרסם הודעה רשמית.

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום בכדי לדון בהידוק הסגר וזה בשל העלייה הדרמטית במספר המאומתים החדשים. בין היתר צפויים השרים להכריע בסוגיית בתי הכנסת וההפגנות.

אמש התבטא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר: "במשך זמן רב נמנעתי מלהתבטא בעניין ואחרי ששמעתי את המומחים שטוענים שהתקהלויות זה סכנה עצומה לבריאות הציבור זו חובתי להתייחס", אמר ראש הממשלה.

"כל הציבור נדרש לקיים הגבלות ורק קבוצה של מפגינים מוחרגת מהכלל", אמר נתניהו, "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר במרחק 1000 מטר משם, אבל לבלפור אפשר להגיע מכל רחבי הארץ. בכותל מותר רק בקפסולות של 20 ובהפגנות הכל מותר".

"הפארסה הזאת חייבת להיפסק!", אמר נתניהו. "כולם מבינים זאת גם בשמאל. אנחנו בשעת חירום. חייב להיות דין אחד גם לתפילות וגם להפגנות ולכל ההתקהלויות באשר הן. אחרת הציבור לא ישמע להנחיות ונגביר את התחלואה למימדים איומים".

במהלך הדיון אמר נתניהו כי "יש הסכמה שצריך כלל אחיד לגבי כל ההתקהלויות", אך שר המשפטים אבי ניסנקורן הביע התנגדות נחרצת: "אין הסכמה. צריך לדון בכל מקרה לגופו". על כך אמר נתניהו: "אם אתה עושה הגבלות על התקהלויות ציבוריות הן צריכות להיות שוויוניות. צריך אחידות גם לגבי בתי כנסת וגם לגבי הפגנות. כל המדינה מדברת על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר