"התנכלות מכוונת"

רדיפה? חנות שמכרה מוצרי סוכות - נקנסה

חנות צעצועים חדשה בבעלות חרדית - בצומת שילת, נערכה לקראת חג הסוכות למכירת קישוטים ומוצרים לסוכה, אלא שפקח מקומי החליט לקנוס את החנות - נגד התקנות (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
החנות בצומת שילת (צילום: באדיבות המצלם)

'וואן פלוס', חנות צעצועים חדשה בבעלות חרדית הנמצאת בסמוך לצומת שילת, החלה למכור לקראת חג הסוכות קישוטים ומוצרים לסוכה, אך פקח מקומי העניק היום (חמישי) קנס לחנות - בניגוד לתקנות המאשרות מכירת מוצרים לסוכות.

על פי הוראות חוקי החירום, מותר לחנות המוכרת מוצרים לחג הסוכות לפתוח את שעריה לקונים עד לתאריך ה-1 באוקטובר, וכך עשו בעלי החנות בצומת שילת - הכל על פי החוק, אלא שככל הנראה החנות החרדית צרמה לעיניי הפקח המקומי של מועצת חבל מודיעין.

וכך מספר מנהל החנות ל'כיכר השבת': "לפני יומיים הגיע אלינו פקח מרישוי עסקים ואמר לי לסגור את החנות, הסברתי לו כי אני מוכר מוצרים הקשורים לסוכות והוא התעקש ואמר כי החנות מיועדת למכירת צעצועים ולכן אני מחויב לסגור.

החנות החדשה

"לא הועילו לי כל ההסברים ואף שהראתי לו את לשון החוק, הוא התעקש שעלי לסגור את החנות. הפקח ראה שאני ממשיך להתעקש, אז הוא אמר לי בינתיים רק תסגור את הדלתות ואני אגיש שאילתה מול המוקד, האם מותר לך לפתוח".

"הבוקר", הוא מספר, "אותו פקח הגיע ואני לא הייתי, אלא העובדת, כך שהוא לא יכל להתעמת איתה והוא נתן לה דו"ח של 5,000 ש"ח, אמרתי לעובדת שתיתן לי לדבר עם הפקח, אך הוא לא הסכים בשום פנים ואופן לדבר איתי, שם את הדו"ח ונתן לה".

הדו"ח

"הוא לא הזהיר אותנו אף פעם", טוען בעל החנות, "אלא רק אמר שהוא הולך להגיש שאילתה במוקד ואז הוא חזר עם הדו"ח. תבין, זו חנות שפתוחה רק שלושה חודשים - בזמן הקורונה".

"לצערי", מוסיף המנהל של החנות, "יש פה עוול של מועצת שילת, זה בלתי יאמן, אולי בגלל שאנחנו חדשים אז לא הצלחנו ליצור קשר כמו שהשכנים שלנו יצרו - ולמעשה השכנים שלנו פתוחים וכל העסקים באזור פתוחים".

"אני חושב שיש פה התנכלות מכוונת לציבור החרדי", הוא אומר בכאב.

לשון התקנות

מטעם המועצה האזורית חבל מודיעין, נמסר בתגובה: "מדובר בחנות צעצועים אשר קיבלה התראה מספר ימים קודם. הפקח שהיה במקום ראה קונים בתוך החנות, אשר רכשו צעצועים ולא שום דבר הקשור לסוכה.

"יתרה מכך, בעל החנות אף לא טען בפני הפקח שמדובר במכירת מוצרים לבניית סוכה והפקח אף לא ראה מוצרים כאלה בחנות. בידי הפקח הוכחה למכירת צעצועים. ראוי לציין כי באזור ישנה מכירה של מוצרים לסוכה והפקח אפשר את פעולתם ללא כל טענה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, אומר ל'כיכר השבת' בתגובה כי "בכוונתי לפנות לכל הגורמים הרלוונטים לביטול הדו"ח. בלתי מתקבל על הדעת שינתו דו"חות בסכומים של חמשת אלפי שקלים לחנויות שמוכרות מוצרים שקשורים לחג סוכות המותרים בחוק. בכלל, חובה על כל הפקחים לנהוג במשנה זהירות - אסור שהיד תהיה על ההידק בתקופה זו שהמצב הכלכלי כה קשה בארץ".

עו"ד אריה רביץ, המייצג את חברת וואן פלוס שילת, מסר בתגובה: "יש להצר על אכיפה בררנית אשר לא מאפשרת למעט העסקים שהוחרגו מהסגר להמשיך ולתפקד במטרה להחזיק את ראשם מעל המים ופועלת כנגדם בחוסר רגישות, באטימות ובאופן שערורייתי. משרדנו יפעל לביטול הדו"ח שניתן שלא כדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר