"רגיש מאין כמוהו"

המשטרה: "נדאג שנושא התפילות נאכף כמו שצריך"

הפגנות, ולהבדיל תפילות בבתי הכנסת ומחוצה להם ושוקי ארבעת המינים: המשטרה במספר הבהרות חשובות לקראת החמרת סגר הקורונה שייכנס מחר בצהריים לתוקפו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פחות מ-24 שעותלפני שאזרחי ישראל נכנסים לסגר הרמטי, בשל תחלואת הקורונה הגוברת, מבהירים במשטרה את התייחסותם לסוגיות הרגישות: תפילות, שווקי ארבעת המינים ו...הפגנות.

ראש מחלקת המבצעים של משטרת ישראל, נצ"מ ישי שלם, אמר בתדרוך שהעביר לכלי התקשורת, כי "התקנות, שהן מחמירות יותר מכפי שהיו בשבוע האחרון, ייכנסו לתוקף ממחר בשעה 14:00 ועד ה-11 באוקטובר".

"מקומות העבודה הולכים להדממה", הוסיף הקצין, ונגע בענין חשוב: "השווקים ייסגרו, אך סוגיית שווקי ארבעת המינים לא נפתרה. אביזרים לבניית סוכה וארבעת המינים יימכרו עד ה-1 באוקטובר בחנויות סגורות".

ניצב משנה שלם הדגיש: "נדאג שנושא התפילות, שהוא רגיש מאין כמוהו, נאכף כמו שצריך. עד יום כיפור נפעל מול הרשויות, אנשי הציבור והגבאים. בכיפור לא תהיה הגבלה על תנועה באופניים... מכיוון שמדובר בפעילות ספורטיבית".

כזכור, את התפילות ניתן יהיה לערוך במרחב הפתוח בלבד - למעט ביום הכיפורים, אז ניתן יהיה גם בתוך בתי הכנסת בהתאם למתווה של עד 25 איש בכל קפסולה באזורים שאינם 'אדומים' לקורונה, ובאלו שכן בקפסולות של עד עשרה אנשים.

"אני קורא לציבור לנהוג באחריות, ולא לקיים את ההתקהלויות שאנחנו מכירים ביום כיפור", ציין מפקד המשטרה, אך בנוגע להפגנות אמר כי אותן ניתן יהיה להפגין במרחב הפתוח בלבד, עד 20 איש יחד ובמרחק של עד 1,000 מטרים ממקום המגורים.

אכיפת 'צו בריאות העם' בבית כנסת (צילום: דוברות המשטרה. תמונה: חיים גולדברג)

רמ"ח המבצעים הוסיף, אחרי המראות בראש השנה ומיד לאחריו: "נפעל מול מחאות והפגנות שהתכלית שלהן היא התרסה מול החוק ומול אנשי החוק, כמו בחוף הים. אנחנו מספיק מנוסים לדעת מהי הפגנת מחאה אמיתית, ומתי היא איזה פלסטר שנועד לכסות על התרסה אחרת, ומול הדברים האלה לא נהיה סובלניים".

"הפגנה שלא יישמר בה המרחק בין המוחים, תפוזר. בכלל במחאות נאכוף, כפי שאנחנו מבינים, חל איסור על אכילה במקום ההתכנסות, כי זה כרוך בהסרת מסכות. כמובן שנכרוז קודם, אבל אם לא תהיה היענות - נאכוף", הבהיר.

באשר למקומות העבודה: "מי שיגיד שהוא עובד במקום שמוגדר חיוני, יעבור. אבל מי שלא יוכל להסביר למה הוא לא בבית, אלא 50 ק"מ ממנו, נסובב אותו. נוריד את כמות המחסומים, לפי שעון החיים והתנהגות הציבור במשק".

"אני בתחושה שלציבור ירד האסימון, כי אנחנו במצב חמור והשבועיים האלה נועדו בסופו של דבר להוריד את מצב התחלואה. האכיפה היא כלי מאוד משמעותי, אבל כלי לא פחות חשוב ממנו הוא המשמעת האזרחית. אנחנו לא רוצים לראות שהציבור מקל ראש", סיים נצ"מ שלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר