פרסום ראשון

סוכות ו'קורונה'; הצעדים שתנקוט המשטרה נגד החסידויות

עסקנים שזומנו לשיחות אזהרה לקראת חג הסוכות - וחקירות על אירועים מהחודשים האחרונים, לצד צעדים פליליים כלפי חברי העמותה; כך נערכת המשטרה לקראת חג הסוכות בחצרות הקודש (בארץ)

היערכות לסוכות במאה שערים. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עסקני חסידות בעלזא וחסידות תולדות אהרן, זומנו לשיחות אזהרה במשטרה, לקראת חג הסוכות, וחלקם נחקרו בעקבות אירועים מהחודשים האחרונים - כך נודע ל'כיכר השבת'.

כפי שדווח מוקדם יותר, במשטרה נערכים לכך שבחלק מהחסידויות יפרו את הנחיות משרד הבריאות ויחגגו 'שמחות בית השואבה', במהלך חול המועד סוכות.

בעקבות כך, כאמור, זומנו עסקני חסידות בעלזא וחסידות תולדות אהרון לשיחות אזהרה. בנוסף, ביקרה המשטרה במוסדותיו של הרב שלום ארוש בירושלים, מבכירי רבני ברסלב וראש מוסדות 'חוט של חסד', על מנת להזהיר את הנהלת המוסדות לבל יקיימו אירועי שמחת בית השואבה.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי מלבד שיחות האזהרה לקראת חג הסוכות, חלק מהעסקנים אף נחקרו בעקבות אירועים שונים שהתקיימו בחודשים האחרונים ובהם הופרו ההנחיות.

יחד עם זאת, בכוונת המשטרה לזמן לשיחות אזהרה עסקנים מחסידויות נוספות ברחבי הארץ ולא להתמקד רק בחסידויות הירושלמיות.

צעד משמעותי נוסף וחריג אותו מתכננים במשטרה כלפי אותם מוסדות שיפרו את ההנחיות הוא לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי העמותה של המוסד הספציפי, צעד שעלול לגרום נזק חמור מאד לפעילות העמותה בנושאים כספיים בכלל ובהתנהלות מול רשויות המס בפרט.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי בעקבות החשש של המשטרה מעימותים שיפרצו בין תושבים לשוטרים בשכונת מאה שערים, הוחלט לתגבר את הכוחות שפועלים בשכונה, במאות שוטרים שיגיעו ממחוזות נוספים.

גורם במשטרה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי למשטרה אין שום כוונה ללכת לפרק את אותם סוכות שנבנו בחלק מחצרות החסידים. הגורם מוסיף כי הנושא הזה קשור לרשות המקומית, וכי מה שמעסיק כעת את המשטרה זה מה יהיה בתוך בתי הכנסת. "לא נשב הפעם בשילוב ידיים", הוא מדגיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר