"הקריבו אותנו" • צפו

השקר נחשף: היס"מ פשט על מא"ש רק בסיום האירועים

בזמן שהמשטרה הכחישה את האישור שניתן לחסידויות במאה שערים לקיים את שמחות בית השואבה אך בתנאי שלא יצלמו, המצלמה הנסתרת חושפת: האירועים מתקיימים לעיני קציני המשטרה (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
שוטרים, אמש במא"ש (צילום: אהרן רבינוביץ, הארץ. תמונה: חיים גולדברג)

הטענה שהועלתה מספר פעמים ב'כיכר השבת', כי קציני המשטרה, סגרו 'דילים' עם ראשי החסידויות הגדולות במאה שערים, מתבררת ככל הנראה כנכונה, כך על פי התחקיר של אהרן רבינוביץ, ב'הארץ'.

בתיעוד שצולם במצלמה נסתרת אמש (שלישי) במאה שערים, בסמיכות לכניסות של בתי הכנסת של ברסלב, תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, נראו יריעות עבות שנפרסו כדי למנוע מעיניים זרות לתעד את המקום.

בחלק מבתי הכנסת של מאה שערים, אף הוצבו מאבטחים חמורי סבר, שתיחקרו את הנכנסים לדעת האם הם מ'אנ"ש', וכך למנוע כניסה ממי שאולי יוציא תיעוד החוצה.

על פי 'הארץ', מדובר בסיכום מראש של ראשי החסידויות עם קציני המשטרה, לפיו, החסידים יוכלו להמשיך בשגרת החג הרגילה, הכוללת אירועים המוניים מדי ערב, ובתמורה לכך שלא יצא תיעוד מהאירועים - המשטרה תעלים עין.

מי שהיה אחראי על ההסכם מצד המשטרה, כך על פי 'הארץ', הוא מפקד תחנת לב הבירה, ניצב משנה שימי מרציאנו (שבילה היום במח"ש לאחר שתועד מפעיל אלימות כלפי קטין).

החסידויות הכחישו במשך חג הסוכות, כי מתרחשים אירועים המוניים אצלם, ואף כי זה סוד הגלוי לכל - לראשי החסידיויות היה טיעון מנצח - אין תיעוד, כאמור, היום חשף הארץ תיעוד, המלמד כי כן מתרחשים במקום אירועים.

התושבים המקומיים הביעו זעם עצום כנגד התנהלות המשטרה בטענה ש"רבע שעה אחרי שיסתיימו האירועים בתולדות אהרן, כוחות המשטרה קיבלו פקודה והחלו לפשוט באלימות מזעזעת כנגד אלו הנמצאים במאה שערים, כאשר הם רודפים ללא מטרה ברורה, אחרי כל מי שלא מוצא חן בעיניהם - ואף אם זה ללא כל סיבה, בקיצור, המשטרה החליטה להקריב את התושבים, עבור החסידויות הגדולות".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל עומדת ביחד עם כלל אזרחי ישראל בראש המאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה שכידוע לכל מפיל חללים רבים. כחלק מהמאבק המשותף עוסקת המשטרה בהסברה ובשיח מתמיד עם כלל הקהילות השונות ברחבי הארץ".

"לצערנו למרות זאת ישנם כאלה שמזלזלים בהוראות מצילות חיים ועושים דין לעצמם תוך סיכון חייהם וחיי אחרים.
משטרת ישראל כגוף אכיפה פועלת כדי למנוע זאת. אולם למרות הצורך הברור לשמור על הכללים המשטרה נידרשת מידי פעם לפעול ולאכוף ויש מי שהדבר לצנינים בעיניו".

"אנו קוראים לציבור שאינו שומר על הכללים לחשוב שנית על כך ולהציל את עצמו ואת האחרים. נוכחות השוטרים הינה עובדה מוגמרת בכל מקום ובכל ישוב ושכונה. הנוכחות הזו היא למען הציבור וכך תמשך. באשר לטענה על אישור קיומן של תפילות בבתי הכנסת אנו מבהרים כי פיקוד המשטרה מקיים שיח קבוע עם מגוון הקהילות בארץ במטרה להסביר להם את הצורך בשמירה על הוראות הבריאות".

ב"ימים האחרונים התקיימו שיחות מפורשות עם רבני הקהילות השונות בכלל הערים והובהרה להם שוב התקנה האוסרת התקהלות בבתי כנסת, וכי כל התפילות דינן בימים אלו להיעשות במרחב הציבורי ובהתאם לכללים הידועים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר