"למד בויז'ניץ"

מבכירי רבני "הפלג": הגרב"ש דויטש נדבק בקורונה

הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, מבכירי רבני "הפלג הירושלמי" נדבק בנגיף הקורונה. מקורביו ל'כיכר השבת': "למד בערב החג בויז'ניץ, שם התגלו הרבה חולים" (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בתשרי תשפ"א | 08.10.20
הגאון רבי ברוך שמואל דויטש (באדיבות המצלם)

הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש, מרבני "הפלג", נמצא היום (חמישי), חיובי לנגיף הקורונה, תלמידיו דיווחו ל'כיכר השבת', כי בחסדי שמים מצבו טוב, והוא מנהל את סדר יומו כרגיל.

הרב דויטש הוא ראש ישיבת 'באר מרדכי' בירושלים. בימים האחרונים, בחג סוכות, התפלל במעונו בירושלים יחד עם מניין מצומצם של תלמידים שכבר חלו בקורונה בעבר.

בישיבתו של הרב דויטש הנמנית על ישיבות "הפלג הירושלמי" יקיימו את אירועי שמחת תורה כרגיל. אך ראש הישיבה ייעדר מהישיבה.

לדברי מקורביו, הרב דויטש נדבק בבית הכנסת של חסידות ויז'ניץ בירושלים, שם למד הרב דויטש קודם שנדבק בערב חג הסוכות.

בעור מרבית רבני "הפלג" יודעים בשיטתם הנוטה להקל בהנחיות משרד הבריאות. הרב דויטש צוטט כמי שמחמיר וקורא שלא להקל ראש בהתקהלויות ובעטיית מסכה.

בדבריו אמר אז: "אני לא רואה אף אחד שנזהר עם מסיכה, שמישהו יעמוד פה ויסביר, מה מונע בעדו מלשים מסיכה? זה נורא ואיום, מבט של ילדים".

"אין לנו את מי לשאול. אנחנו חייבים לחשוב לבד ולא להיות מושפעים מכל מיני השפעות שהכל מאינטרסים, זה דבר של פיקוח נפש. מה קורה פה? מחלוקת, 'אנחנו דווקא כן הולכים', 'אנחנו דווקא לא הולכים', גם עניין של פתיחת הישיבות לא דבר פשוט כל כך. זה שאלה שאם היה לנו סנהדרין היו צריכים לשאול אותם, ולא שכל אחד מה שהוא מחליט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר