בדיקות ותחבורה עצמאית

חשיפה: המתווה שיחזיר את הישיבות הגדולות ל'זמן חורף'

בפיקוד העורף, במל"ל ובוועד הישיבות עמלים על גיבוש המתווה שיאפשר את פתיחת הישיבות - כבר בשבוע הבא; 'כיכר השבת' חושף את עיקרי המתווה שיחזיר את תלמידי הישיבות להיכלי התורה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
קפסולות בישיבת 'קמניץ'. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חשיפת 'כיכר השבת': בפיקוד העורף, במל"ל ובוועד הישיבות נערכים באינטנסיביות לחזרת הישיבות הגדולות ללימודים כבר בתחילת השבוע הבא. לידי 'כיכר השבת' הגיעו פרטי המתווה המסתמן שיחזיר את תלמידי הישיבות להיכלי התורה.

תחילה יובהר כי מדובר רק על ישיבות בהן יש פנימייה עבור הבחורים. מלבד העובדה שהישיבות יחולקו לקפסולות תוך מעקב קפדני על יישומן, תיאסר יציאה של התלמידים מהמתחם, למעט פעמיים עד שלוש בכל זמן חורף, במועדים שייקבעו מראש.

במכתב שנשלח מהמשל"ט לראשי הישיבות נכתב כי "היות ומצב התחלואה ועל מנת להבטיח הימנעות כניסת חולים מאומתים לישיבה, אנו נדרשים להיערך לביצוע בדיקות לכל הבחורים (שלא חלו בעבר) עובר לפתיחת זמן חורף".

ל'כיכר השבת' נודע כי ככל הנראה בחורים שחלו והחלימו באישור רופא יוכלו להגיע אל הישיבה ללא ביצוע בדיקה מחודשת.

הבדיקות לכל בחור ובחור, ייערכו במסגרת הקהילה, בתיאום מראש עם קופ"ח / פיקוד העורף וכיוצ"ב, לאפשר ביצוען ללא הפנית רופא, כשע"פ התכנית, התלמידים יישארו בבידוד ביתי עד לקבלת התוצאה.

עם קבלת התוצאה השלילית יגיעו הבחורים לישיבה בהסעה מאורגנת ולא בתחבורה ציבורית (במידת האפשר).

במכתב המשל"ט נכתב עוד כי "אשר על כן אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להעביר אלינו בהקדם ובדחיפות את רשימת התלמידים הרלוונטיים לצורך בדיקה בהתאם לפורמט המצו"ב עד ולא יאוחר מהשעה 21:00 הערב (יום ה' 15/10).

"בנוסף התבקשנו ע"י ראשי הישיבות שליט"א, לבקשכם לפנות לכל תלמיד ותלמיד ואף להורים, בכל דרך שתראו לנכון, לבקשו ולזרזו להתחיל כבר מהיום על הקפדה יתירה ושמירת הריחוק המניעתי, דהיינו להקפיד על עטיית מסיכת אף פה מלא כשיוצאים מהבית ושמירת מרחק 2 מטר, והימנעות מנוכחות במקומות הומי אדם, וזאת על מנת לצמצם הדבקה ולאפשר תחילת זמן חורף בכוחות מחודשים וברגל ימין".

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי ביממה הקרובה יפעלו הצוותים המקצועיים בוועד הישיבות ובמל"ל לגבש מתווה שיאפשר יציאת בחורים בשידוכים באופן כזה או אחר מהישיבה, או לצרכים דחופים. מלבד זאת, לא תתאפשר יציאה לשבתות חופשיות מלבד מועדים שנקבעו מראש.

ישנן ישיבות שנערכות לספק לתלמידים את צרכיהם מהעולם החיצון, כך שלא ייאלצו לצאת כלל מהישיבה.

עוד נודע ל'כיכר השבת' שישיבת 'באר התורה' בראשות הגאון רבי גבריאל יוסף לוי הבטיחה לתלמידים "להביא את המרכז המסחרי לישיבה". דברים רבים מביגוד, מוצרי חשמל ואוכל יובאו לישיבה על מנת שתלמידים לא ייאלצו לצאת מהמתחם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר