שניאורסון פינת חב"ד

ליובאוויטש: שמות הרחובות שונו לחסידיים

בהנהלת מחוז סמולנסק במערב רוסיה, שם נמצאת העיירה ההיסטורית ליובאוויטש, החליטו בימים האחרונים לשנות את השמות של מספר רחובות לשמות יהודיים-חב"דיים (חסידים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אחד הבתים ששם הרחוב הוחלף (צילום: העיירה ליובאוויטש)

הנהלת מחוז סמולנסק במערב רוסיה, שם נמצאת העיירה ההיסטורית ליובאוויטש, החליטו בימים האחרונים לשנות את השמות של מספר רחובות לשמות יהודיים-חב"דיים.

כידוע, בליובאוויטש, הוקמה חסידות חב"ד והייתה כמעט 100 שנים בסיס החסידות ברוסיה. לאחרונה הנהלת המחוז, אישררה לשנות את הרחובות לשמות המהוות חלק אינטגרלי מההיסטוריה של העיירה.

המשותף לכל השמות - שעברו הליך בירוקרטי – היא שמדובר בשמות יהודיים וחב"דיים בוהקים. השמות כבר מופיעים על מפות והשלטים החדשים הוצבו בעברית וברוסית.

מי שהריץ את הפרויקט הוא שליח חב"ד המקומי, הרב גבריאל גורדון בשיתוף עם הרשויות המקומיות, הרחוב שבו נמצא גם נחלתו הפרטית של הרבי מליובאוויטש בעיירה, (שנרכש עבורו על ידי כמה חסידים בשנת תשמ"ט), נקרא בשם: "אוליצה חב"דסקאיא".

בנוסף, בעיירה הקטנה התווספו שלטים הנושאים את השמות: רחוב שניאורסון, רחוב שילעווע – על שם הרחוב ההיסטורי שבו הייתה בעבר ישיבת 'תומכי תמימים'.

הדרך המובילה ל'בית החיים' של העיירה בו שוכן האוהל שבו טמונים אדמור"י חב"ד וכן הרבניות, זכתה לשם "הדרך לאוהל".

יצוין, כי בשנים האחרונות העיירה המנומנמת נמצאת בפיתוח מסיבי שכולל את שיפוץ בית העלמין וסלילת דרכי גישה מסודרים אליו, שחזור בית הכנסת בעיירה הסמוך לאוהל, וכן שחזור והקמתו מחדש של ה'זאל' הגדול של ישיבת 'תומכי תמימים' .

יהודי רוסיה קוראים לעיירה "המקום היהודי הקדוש ביותר ברוסיה", שכן במדינת הענק, בניגוד למדינות מזרח אירופה שלידה, אין קברות צדיקים, המקום הוא יעד חשוב ועד לפרוץ הקורונה היו מבקרים בו בקביעות כאלף מתפללים מכל העולם.

שליח חב"ד הרב גורדון מספר: "במקביל לשורת הפרויקטים, אנו עמלים בימים אלו על תכנון והוצאה לפועל של שורת פרויקטים חדשים שיחזרו את ההיסטוריה המפוארת של העיירה ויעזרו לנו לקבל את המבקרים הרבים שמגיעים לשאת תפילה על ציון רבותינו נשיאנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר