לא רק דלקת: 6 סיבות שבגללן החניכיים שלכם מדממות

בכל בוקר אותו סיפור: הכיור שלכם מתמלא בדם בזמן צחצוח השיניים ולא נעים לכם לצפות במחזה הזה. יתכן שהגורם לדבר הוא שימוש מסיבי בחוט דנטלי ויתכן שהוא אחר לגמרי. הנה כמה אפשרויות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

לראות דם על מברשת השיניים או בתוך הכיור, לאחר צחצוח שיניים, זה לא נעים. אף על פי שקל להאשים את השימוש בחוט דנטלי או במברשת עם סיבים קשים, אם אתם מגלים שחניכיים מדממות הופכות למופע כמעט יומיומי אצלכם בבית, יתכן שהגיע הזמן לפנות לרופא השיניים שלכם כדי לברר אם משהו אחר אשם בדבר. למרבה המזל, "ברוב המקרים, דימום בחניכיים ודלקתיות אינם מצבים קבועים", אומר ג'וזף סי דיסאנו, רופא שיניים.

להלן כמה מהגורמים השכיחים ביותר לחניכיים מדממות ומה ניתן לעשות בנידון:

1. שימוש בחוט דנטלי באופן שגוי

על פי קורוש מאדהי, רופא שיניים קוסמטי מוסמך, חוט דנטלי לא אמור לעבור רק בין השיניים. למעשה, הנעת החוט מעלה ומטה יכולה לחתוך את החניכיים ולפגוע בהן. במקום זאת, ד"ר מאדהי מציע ליצור צורת "C" עם החוט הדנטלי סביב כל שן ו"לעבור בעדינות מתחת לחניכיים, מבלי להפעיל עליהן יותר מדי לחץ". בדרך זו, לא תפספסו חלקיקי מזון או חיידקים נסתרים.

2. היגיינת פה לא עקבית

זה יכול להיות מובן מאליו, אך דילוג על צחצוח שיניים ושימוש חוט בדנטלי באופן קבוע, יכולים לתרום בעיקר לחניכיים מדממות. יש אנשים שנמנעים משימוש בחוט דנטלי לחלוטין, בגלל שהוא גורם לחניכיים שלהם לדמם - אבל אם זה המקרה, יש לעשות שימוש בחוט דנטלי דווקא יותר. "על ידי ויתור על חוט דנטלי לגמרי או חלקית, תפספסו כ-35 אחוז מהפלאק שבין השיניים", אומר ד"ר דיסאנו.

חשוב לציין כי חלק ממוצרי היגיינת הפה יכולים למעשה לתרום גם הם לדימום בחניכיים. ליתר דיוק, אלו "מוצרים אנטיספטיים, כולל מי פה ומשחת שיניים, המשמידים את המיקרוביום שבפה", אומר ד"ר מאדהי.

אנו יודעים שזה סופר קל לדלג על צחצוח או שימוש בחוט דנטלי, במיוחד אם אתם מותשים בסוף היום, אך סמכו עלינו - חשוב לשמור על עקביות בשגרת היגיינת הפה. "תופתעו לגלות שאפילו זלזול בהיגיינת הפה באופן זמני גורם לעיתים לחניכיים מדממות", אומרת לאנה רוזנברג, רופאת שיניים קוסמטית. "מחקרים מראים כי חניכיים בריאות יכולות להפוך לחניכיים מדממות וחולות, בהיעדר יום אחד בלבד של טיפול נאות בפה".

3. דלקת חניכיים

דלקת חניכיים נגרמת בדרך כלל על ידי הצטברות פלאק ואבנית ועלייה ברמות החיידקים, אומר ד"ר דיסאנו. דלקת חניכיים היא גם השלב הראשון של מחלת חניכיים - אך אל דאגה, היא סופר שכיחה והיא הפיכה. היגיינת פה לקויה היא בדרך כלל הגורם העיקרי לדלקת חניכיים ולכן ההימור הבטוח ביותר שלכם למניעת דימום מהחניכיים, הוא לקבוע פגישה לניקוי עמוק עם השיננית שלכם. בינתיים, הקפידו על שימוש בחוט דנטלי ועל צחצוח שיניים יסודי.

4. זיהומים

זיהומי שיניים יכולים להתפתח כתוצאה מסיבות שונות, כמו חורים או ריקבון. סימני זיהום יכולים להיות נפיחות, טעם רע בפה, כאבים, רגישות לחום או כאב ספונטני, אומר ד"ר דיסאנו. "אם שן מזדהמת, יתכן שהזיהום יעבור לחניכיים ויגרום לבועה דמוית פצעון", אומר ד"ר דיסאנו. "הבועה הזו עשויה לדמם ולכאוב במגע". יש לטפל מיד בחורי שיניים על ידי ביקור אצל רופא השיניים, כדי למנוע זיהום נוסף.

5. תרופות

לחלק מהתרופות, כמו מדללי דם, עלולות להיות תופעות לוואי הכוללות היפרפלזיה בחניכיים. "תרופות לדילול הדם מפחיתות את יכולת קרישת הדם, מה שמוביל לדימומים קלים, במיוחד בקו החניכיים", אומרת ד"ר רוזנברג. כמה תרופות אחרות שעלולות לגרום לדימום בחניכיים הן תרופות נוגדות דיכאון ותרופות ללחץ דם.

לעדכון רופא השיניים על נטילת תרופות חדשות, יש חשיבות מכרעת בכל הנוגע לאבחון מצבים כמו דימום בחניכיים ובעיות אוראליות אחרות, אומרת ד"ר רוזנברג. גם אם אתם לוקחים אדקס לעתים קרובות יותר לאחרונה, חשוב שהוא ידע על כך.

6. עישון

כולנו יודעים שעישון מזיק לבריאות ודלקת חניכיים היא רק עוד אחת מתופעות הלוואי שלו. מאחר שעישון מעכב את זרימת הדם, היעדר חמצן שמגיע לחניכיים עלול להוביל לדלקת. אם החניכיים שלכם לא נרפאות כראוי, אתם עלולים לחוות דימום במהלך הצחצוח. אם אינכם יכולים להפסיק לעשן, שוחחו עם הרופא שלכם על מה שניתן לעשות על מנת למנוע את דימום החניכיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר