סאגה בפתח תקווה

בית הספר 'בית יעקב' נסגר - ונפתח בלחץ ההורים

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הודיע על סגירת בית הספר 'בית יעקב - גני הדר', לאחר שמורה ותלמידה התגלו כחולות קורונה - הבוקר, ביה"ס נפתח בלחץ ההורים (חדשות)

המאבטחים בשערי בית הספר (צילום: רשת העיתונאים רוטרניק)

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הודיע אמש (רביעי) על סגירת בית הספר 'בית יעקב - גני הדר', ברחוב מנחת שלמה בשכונה, לאחר שמורה ותלמידה התגלו כחולות קורונה מאומתות - אך הבוקר, בית הספר נפתח, בלחץ ההורים.

יצוין כי הן המורה והן התלמידה היו בקפסולות, שנועדו מראש כדי למנוע סגירת בתי ספר ושליחת כלל התלמידים והצוות לבידוד, אלא רק הקפסולות בהן הן שהו, אך למרות זאת, כאמור, הורה ראש העיר כי "בית הספר ייסגר עד לביצוע בדיקות קורונה לכלל התלמידות והסגל,".

כמו כן הוא הורה כי "אחים ואחיות של הנכנסים לבידוד רשאים לחזור למוסדות החינוך רק אחרי ביצוע בדיקת קורונה של האח המבודד וקבלת תשובה שלילית. וכן לאחר מילוי טופס הצהרה ייעודי - "בידוד הנחשף כנדרש בהנחיות", ומסירת הטופס ותשובת בדיקה שלילית למוסד החינוכי (הטופס מופיע באתר העירוני)".

החלטתו של ראש העיר עוררה תרעומת רבה בקרב התושבים, כאשר אף נטען כי ההחלטה אינה בסמכותו, שכן במייל ששלחה יוכבד לוין, ממונה קידום בריאות מחוז חרדי במשרד החינוך, באשר לנוהל סגירת מוסד, היא כתבה כי "אין לסגור מוסד בשל תחלואה מוגברת ללא אישורה של מנהלת המחוז גב' רות אלמליח".

כעבור זמן קצר, שוגרה הודעה חדשה מטעמו של גרינברג, בה נטען כי "לבקשת ראש עיריית פ"ת אישרה ד"ר אפרת אפללו דיגום בבית הספר הנ"ל, הדיגום יבוצע ע"י פקער".

בעקבות ההוראה, שיגר הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי הודעה "להורי תלמידות בית יעקב גני הדר", בה נכתב כי "במשלט קורונה של משרד החינוך ובמוקד קורונה של החינוך העצמאי התקבל דיווח על מורה ותלמידה מאומתות לקורונה. ע"פ הנחית המשל"ט, הנהלת משרד החינוך ומפקחת בריאות, התקבלה הנחיה שכיתות (קפסולות) המורה והתלמידה יכנסו לבידוד".

עוד הוא כתב כי "מדר' אפרת אפללו מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות במשרד הבריאות נמסר לנו כי לבקשת ראש העיר מר רמי גרינברג מתוך רצון לשמור על בריאות התושבים, המשל"ט יאפשר ביצוע דיגום 'בבית יעקב גני הדר' למעוניינים. הדיגום יבוצע ע"י פקע"ר ומועד הבדיקה יתואם בהמשך".

כאשר בעוד מהודעת ראש העיר ניתן היה להבין כי בדיקת הקורונה לכלל בית הספר הינה חובה, הבהיר מנכ"ל החינוך העצמאי כי הדיגום יעשה למעוניינים.

הבוקר, קמו מאות תלמידות בית הספר מבולבלות מבלי לדעת האם בית הספר ייסגר או לא. חלקן הגיעו למקום ונתקלו במאבטחים חסונים של העירייה, שחסמו את הכניסה לבית הספר.

באחת הקבוצות השכונותיות נכתב כי "יש הוראה חד משמעית של משרד החינוך לפתוח" תוך בקשה מההורים לבוא עם בנותיהן ולהתעקש שהן תכנסנה ללמוד כרגיל. "לבוא לבוא עכשיו, אסור לשתוק", התבקשו ההורים.

בעקבות מחאת ההורים והעובדה שבשערי בית הספר התקבצות תלמידות רבות, שונתה הוראת ראש העיר ובית הספר נפתח לכל מי שהגיעה עם הצהרת בריאות. "כאילו שעד היום לא הביאו", העיר אחד התושבים, על הצעד התמוה.

בעירייה הסבירו את ההחלטה לסגור את בית הספר בכך שלאור "רשימת הבידוד הארוכה" עלה "חשש ממשי" להתפשטות הנגיף בקרב התלמידות וצוות בית הספר, וכדי לקטוע את שרשרת ההדבקה, החליטו גורמי המקצוע לסגור את בית הספר עד לביצוע בדיקות קורונה לכלל התלמידות.

ראש העיר הוסיף וטען כי "קדמה לבית הספר התפרצות קורונה מאסיבית בימים האחרונים במעונות יום, גם כאן מדובר בשכונת גני הדר. ההתפרצות במעונות המשמשים את תושבי השכונה, יחד עם ההתפרצות בבית הספר, הביאה את גורמי המקצוע לקבל את ההחלטה לסגור את המוסד עד לבדיקה כוללת של כלל התלמידות והצוות. זאת מחשש להתפרצות כוללת בשכונת גני הדר ומתוך ניסיון לעצור את התחלואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר