ההורים התאגדו

משבר הצהרונים: 35,000 חרדים בלי מסגרת

חשיפת 'כיכר': מנתונים שנאספו בשבוע האחרון עולה, כי כ-35,000 ילדים חרדים נמצאים בלי מסגרת צהרון. ההורים המיואשים החליטו להתאגד, "החלטה של פקיד אחד" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

משבר הצהרונים, שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', ממשיך לפגוע בהורים ובילדים - בעיקר בציבור החרדי. כעת מתברר שיש 35 אלף ילדים חרדים - ברחבי הארץ, שאין להם מסגרת צהרון.

שלושה שבועות לאחר חשיפת 'כיכר השבת', בשבוע האחרון התארגנו קבוצת הורים מהערים החרדיות: בני ברק, בית שמש, אלעד, ביתר עילית ונתיבות. בהן לא הופעלו הצהרונים כולם באופן מלא, והקימו אגודה שנקראת 'האגודה למען הילד החרדי', שהחלה לרכז בשבוע האחרון את הפעילות מול חברי הכנסת והשרים.

  • לסיקור 'משבר הצהרונים ב'כיכר השבת' >> לחצו כאן

כזכור, משרד החינוך החליט לקצץ במשכורות הסייעות בצהרונים, ובשל כך רבים מהם לא נפתחו למרות החלטת המדינה לפתוח את הגנים וכיתות א' עד ד', במתכונת הכוללת צהרונים, מה שמקשה על הורי הילדים ועלול להביא אף לפיטורי הסייעות.

מה שקורה נכון להיום, הוא שפקידי המשרדים השונים, נמנעים מלהעביר את התשלום עבור העסקת הסייעות בצהרונים.

דבר שגרם להשבתת פעילות הצהרונים בערים החרדיות, למעט רוב הצהרונים בעיר ירושלים, שם החליט ראש העיר משה ליאון, לתקצב את הסייעות מתקציב העירייה וכן במודיעין עילית ובחלק מהצהרונים בבני ברק.

השבתת הצהרונים גרמה לעשרות אלפי משפחות נזק כלכלי עצום. כאשר לאחר שכבר חזרו הילדים ללמוד בגני הילדים, מה שאפשר להורים לשוב למעגל העבודה לאחר חודשי הסגר והקורונה, אך מאלץ אותם לסיים את יום העבודה בשעה אחת או אחת וחצי.

ב'אגודה למען הילד החרדי', חושפים כי נכון להיום, מדובר בלמעלה מ-35,000 ילדים בגילאי 3-6 אשר סובלים מאי הפעלת הצהרונים מידי יום. ונאלצים לתמרן מידי יום בין הרצון והצורך לחזור לשגרה ולעבודה לבין הצורך במציאת פתרון לילדיהם החל מהשעה אחת בצהריים.

הזעם של גפני, בשבוע שעבר בוועדה • צפו

עוד יזמו באגודה, פניה ישירה של למעלה מאלף הורים, אשר פנו ישירות לכתובות המיילים של חברי הכנסת החרדיים על מנת להביע את זעקתם ומצוקתם.

בנוסף, כחלק מפעילות האגודה החלו לאסוף נתונים על השפעת הנזק באי הפעלת הצהרונים על פעילות המשק בערים החרדיות, בכדי להציגם בפני האוצר.

ביום רביעי האחרון בפגישה שהתקיימה בלשכת שר האוצר ישראל כץ, ביוזמתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ובהשתתפות בכירי משרד האוצר הועלה נושא הצהרונים וסוכם, כי ימצא פיתרון מהיר ומשביע רצון לתקצוב הצהרונים כפי שהיה נהוג כל השנים.

גפני, אף הודיע כי במידה ולא ימצא פתרון יקיים דיון נוסף בועדת הכספים כבר ביום שני הקרוב.

יו"ר האגודה עו"ד ידידיה לאו מציין כי "כהורים אשר מתמודדים יום יום עם הבעיות הרבות שנוצרות מאי הפעלת הצהרונים, אין לנו את הפריבילגיה לשבת בצד ולהמתין עד שמקבלי ההחלטות יקיימו עשרות דיונים. במשפחות רבות מדובר בכמעט "פיקוח נפש" ובהתמוטטות כלכלית בעקבות אי יכולת לייצר יום עבודה תקין".

"תחשבו", מוסיף לאו, "רק כמה תקציבים השקיעה המדינה במאמץ להוציא את הנשים החרדיות למעגל העבודה במשך שנים רבות. וכאן בהחלטה חסרת אחריות של פקיד אחד בעיצומו של משבר קורונה מחזירים את הגלגל אחורה בעשרות שנים".

"אני קורא למקבלי ההחלטות ולפקידי האוצר להשיב את התקציב עוד היום ולחזור לפעילות תקינה ומליאה של הצהרונים כפי שהיה במהלך כל השנים. אני קורא גם לכל ההורים שסופגים פגיעה יומיומית להצטרף אלינו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר