הטרנד החדש-ישן שיוציא אתכם מדיכאון הקורונה

שמעתם את המושג "דפי בוקר" נזרק לאוויר באיזו שיחת סלון, אבל לא ממש הבנתם מה המשמעות שלו? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליו. לכו תדעו, אולי זה מה שיוציא אתכם מהדכדוך (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אולי שמעתם את המושג "דפי בוקר" נזרק לאוויר באיזו שיחת סלון, אבל אף פעם לא ממש הבנתם מה המשמעות שלו בפועל - אולי מדובר בכתיבת יומן בשעות הבוקר? ובכן, אתם לא רחוקים, אבל עדיין יש לכם מה ללמוד על הטרנד הזה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על השיטה, כדי לראות אם זה אולי הדבר שיוציא אתכם מהדיכאון של שנת 2020.

מה הם "דפי בוקר" בדיוק?

"דפי בוקר" הם תרגיל כתיבה שמקורו בספר "דרך האמן" שכתבה ג'וליה קמרון, שהפך למעשה למורה דרך שעוזר לאנשים יצירתיים להתגבר על מחסומים. אחד הכלים החיוניים ביותר שהספר מציע הוא תרגיל "דפי הבוקר" המפורסם, שכולל משיכה בעט בכל בוקר וכתיבת שלושה עמודים מלאים של מחשבות שזורמות בתודעה שלכם - שום דבר לא נערך ולא נחבא, אלא זורם בשטף. אתם פשוט ממלאים שלושה עמודים בכל הגיג שיש לכם. זהו זה. המטרה היא להתגבר על כל אותם קולות קטנים (או גדולים) המצויים בחלק האחורי של הראש ומונעים מכם לגשת לאמת שלכם.

האם אתם צריכים להיות יצירתיים כדי לתרגל את שיטת "דפי הבוקר"?

ספרה של קמרון אמנם מכוון לאמנים - מוזיקאים, סופרים, משוררים, שחקנים וכו', אך הרעיון של כתיבה באמצעי להתגברות על גבולות ובלוקים שיצרנו לעצמנו בשם צמיחה וגילוי עצמי, יכול להשפיע על כל החוויות של האדם. בין אם אתם מעוניינים לגשת לאמיתות רגשיות אודות מערכות יחסים בחייכם, או לחקור מהם יעדי הקריירה האמיתיים שלכם, דפי בוקר הם די כמו טיפול פסיכולוגי - מומלצים לכל מי שפתוח לדברים שיצוצו בעקבות התהליך.

מדוע הם כל כך עוזרים?

ברור שדפי בוקר הם לא שיקוי קסמים שיפתור את כל הבעיות שלכם. אבל אם תשקיעו זמן ומאמץ ותפתחו את ההרגל של כתיבת יומן באופן יומיומי, תוכלו להפיק תועלת מהעבודה שלכם, על ידי פירוק מחשבותיכם העמוקות ביותר והתמקדות במה שאתם באמת רוצים, זקוקים או מקווים לו. בצורתם המגובשת ביותר, דפי בוקר עוזרים לאנשים לבודד את מה שלא בסדר או מטריד אותם בחייהם ולעזור להם להירפא.

לדוגמא, אולי התחלתם את מסע דפי הבוקר שלכם מכיוון שחרדתם מאוד מההשפעות של הקורונה על חייכם החברתיים ועל סיכויי הלמידה מרחוק של ילדיכם. שבועיים לאחר התרגול היומיומי שלכם, אתם עלולים לגלות שהעברת הדאגות שלכם לדף, למעשה מפנה מקום בראש להתמודדות עם נושאים עמוקים עוד יותר בלב החרדות שלכם: חשש שילדכם יתקשה בבית הספר כמו שאתם התקשיתם.

בקיצור, הבהירות שמביא תרגול שגרתי בדפי בוקר יכולה להיות כמו התזת מים קרים מעוררים על פניכם ולהבהיר לכם שעליכם לעשות את הצעד הבא בחייכם לכיוון חדש, במקום לחוג באותו מסלול של בלבול.

אוקיי, אז איך מתחילים ליישם את שיטת "דפי הבוקר"?

כללים לתרגול בדפי בוקר

1. אל תתנו לעצמכם להיות מוסחים

גם אם שלושה עמודים נראים לכם כמו אתגר ענק, אל תרימו את הטלפון או תפסיקו באמצע לביצוע מטלות. הישארו ממוקדים, גם אם המוח שלכם מאפשר לכם להזרים רק את רשימת המכולת שלכם.

2. אל תשתפו או תקראו את דפי הבוקר שלכם

אל תערכו את מחשבותיכם במחשבה שיש סיכוי שזוג עיניים זרות יראו את רשימותיכם. כל העניין של דפי בוקר הוא לקבל באופן קיצוני את המחשבות שלכם. אז תנו למודע שלכם להתפרץ באופן חופשי. וכן, זה אומר להימנע מקריאת הדפים שלכם. עם זאת, אם אתם רוצים לחקור מחשבות עבר, המתינו כחודש, כדי שלא תחברו שום מושג של בושה או שיפוטיות ליצירות שלכם.

3. עשו זאת כל יום

אוי לא, ישנתם עד מאוחר. חברים, זה לא נורא. כתבו את הרהוריכם בערב. זה בסדר. היו עקביים, אך אל תענישו את עצמכם.

הנה מה שאתם צריכים לפני שתתחילו את התרגול שלכם:

1. כלי כתיבה

2. יומן או פנקס

3. זמן שנקבע ביום שלכם (רצוי בבוקר) להשלמת שלושה עמודים מלאים

האם אתם זקוקים לעט וליומן המופלאים ביותר כדי לצאת למסע העצמי הזה? ברור שלא. אבל אם אתם חושבים שהשקעה בכמה מוצרים איכותיים תביא לכם מוטיבציה, לכו על זה. בהצלחה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית