"קיימו את המוטל עליהם"

הגר"נ נוסבוים פוסק: "צד סאדיגורה ירושלים - ציית דינא"

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי בניגוד למידע המטעה מפי גורמים המקורבים לבד"צ ב"ב, צד סאדיגורה ירושלים הגיבו לפני מועד האולטימטום בן 48 השעות - עם פסיקה מבית הדין נתיבות חיים (חסידים)

(צילום: שלומי טריכטר)

בית הדין נתיבות חיים, בראשות הגאון רבי נפתלי נוסבוים, מאשר כי בעקבות חתימת שטר הבוררות ופנייה של הרבנית מסאדיגורה, בנה הבכור האדמו"ר בירושלים, וכמה מחסידיו והנהלת המוסדות אל בית הדין דרכי תורה של הגאון רבי אשר וייס, הם קיימו את הוראת בית הדין, והינם ציית דינא.

בכירים מחצר סאדיגורה ירושלים, הציגו צילומים המוכיחים כי כל הנתבעים קיבלו את פניית בד"צ בני ברק עם אולטימטום להשיב תוך 48 שעות, רק בשעת לילה מאוחרת, ביום ראשון בשעה 22:50 בערב - וכי הם הגיבו אמש, לפני תום המועד הנקוב על ידי בית הדין. זאת, בניגוד למידע שהגיע לכיכר השבת מפי גורמים המקורבים לבית הדין בני ברק, כי בשעת פרסום הכתבה ביום שלישי בצהריים חלפו כבר 48 שעות.

הטוען הרבני הרב משה ליפל, הגיב בערב לבית הדין בבני ברק, במכתב מנומק: "בשם מרשיי, הרבנית שרה פרידמאן א"ח לכבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל, כבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים, הרב יוסף לוסטיג, הרב שלמה יעקובוביץ, הרב שמחה מרגליות, הנני להשיב על מכתב בית הדין וכדלקמן".

במכתבו הוא כותב כי בית הדין של הגר"נ קרליץ הפנה את התובעים, הועד העליון של חסידות סאדיגורה, אל בית הדין נתיבות חיים, ושם הגיבו באמצעות הטוען הרבני המייצג אותם.

"בית הדין נתיבות חיים בהחלטתו (ע"י הגר"נ נוסבוים שליט"א) מיום ה' טבת תשפ"א כתב בסעי' ב' ... "נראית לביה"ד טענת הרב מרגלית בדבר איחוד כל הנושאים הנובעים ומסתעפים מצוואת האדמו"ר זצוק"ל למקום דיון אחד". בהמשך בסעיף ג' לפיכך, על הנתבעים לחתום על שטר בוררות בבית דין בו ברצונם להתדיין בתביעת התובעים. או לחילופין ככל שרצונם להתדיין בהרכב של זבל"א, למנות נברר מטעמם".

לכן כותב הטוען הרבני כי "משמעות הדברים, כי בית דין נתיבות חיים, אליו הופנו התובעים ע"י ביה"ד, החליט לאחר דיון בטענות הצדדים כי ככל והנתבעים יחתמו שטר בוררות לבית דין, הרי שיש לברר העניין בבית דין זה, כך אכן פעלו מרשיי וחתמו על שטר בוררות לבית דין דרכי תורה בראשות הגאב"ד הגר"א וייס שליט"א. והצדדים אף נקראו לדיון ביום חמישי הקרוב".

הוא מצטט את החלטת בית הדין נתיבות חיים בראשות הגר"נ נוסבוים, שפסק אתמול כך: "הננו לאשר כי ע"י חתימה על שטר בוררות בבית דין "דרכי תורה" וקבלת סמכותו, קיימו הנתבעים את המוטל עליהם ע"פ החלטת בית הדין דנן מיום ה' טבת תשפ"א, ומעתה על הצדדים לפנות לבית הדין הנ"ל בכל נושא, כולל נושאים מקדמיים".

"ברור א"כ, שמי שפועל לפי החלטת בית הדין א"א בשופו"א שיקרא לא ציית דינא, ובוודאי שאין לאפשר פניה לכמ"ש. בית הדין מתבקש לחייב את התובעים להופיע לדיון בביה"ד דרכי תורה בזמן שנקבע".

לאור הצגת עובדות אלו, המוכיחות כי הטוען הרבני המייצג את סאדיגורה ירושלים הגיב לפני תום 48 השעות שהציב בית הדין, העובדה שקיבלו את אישור בית דינו של הגר"נ נוסבוים, החתימה על בוררות בבית דינו של הגר"א וייס וקבלת הזימון לדיון בבית דינו של הגר"א וייס, מתברר כי המידע שהתקבל בכיכר השבת על ידי הגורמים הקשורים לבית הדין בני ברק ולפיו לא התקבלה תגובה ועל כן ראשי ועד חסידי סדיגורא לפנות לערכאות תוך קביעה כי האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים סירב לדין תורה - לא היה מדויק.

עם זאת, גורמים המעורים בנושא וקשורים לבית הדין בבני ברק אומרים כי בתגובתם, לא התייחסו אנשי סאדיגורה ירושלים לדרישת בית הדין למנות זבל"א ונברר, אלא מינוי דיין ולכן לא קיימו את הוראת הדיינים, הגאונים הרב יהודה סילמן, הרב שריאל רוזנברג, והרב יעקב פרבשטיין.

בחסידות סאדיגורה בירושלים אומרים היום כי הם פועלים בהתאם להוראות הרבנים, ומצפים כי התובעים, צד סאדיגורה בני ברק, יתייצבו לדיון שזומן על ידי בית הדין דרכי תורה ליום חמישי הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר