אתם שואלים 6

משרד הבריאות עונה:והפעם סגרים וחיסונים

עד מתי יימשך הסגר? • מדוע רואים כעת זינוק בתחלואה? האם החזן בבית הכנסת חייב במסכה? • מדוע יש צורך בסגר אם יש כבר חיסונים? מה יקרה אחרי שהרוב יחוסנו? (מקודם)

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

מדוע יש צורך בסגר שלישי וכיצד הוא יכול להוריד את התחלואה?

בשבועות האחרונים אנו עדים לתחלואה הולכת וגוברת. מקדם ההדבקה חצה את הרף שהציבה הממשלה ומומחי משרד הבריאות הבהירו כי על מנת לשמור על האוכלוסיה ולמנוע מעמסה על בתי החולים אין מנוס מהכרזה על סגר כללי שיימשך שבועיים ימים לפחות.

במדינות רבות בעולם אימצו את שיטת הסגר כאמצעי להורדת התחלואה, ובדומה לישראל, גם מדינות נוספות בעולם המערבי נכנסות בימים אלו לסגר נוסף, או שכבר שוהים בו. בסגר הראשון והשני שהיו במדינת ישראל, הוכח באופן ברור כי בסיומו מספר החולים ירד באופן משמעותי.

עד מתי יימשך הסגר?

הסגר עתיד לחול במשך שבועיים ימים עד לתאריך כ"ה בטבת 9 בינואר עם אופציה להארכה בהתאם למצב התחלואה.

מדוע רואים כעת זינוק בתחלואה?

התחלואה הינה תוצאה של שאננות והתרופפות המשמעת העצמית בנוגע לשמירת הנחיות משרד הבריאות, בהן שמירת מרחק ועטיית מסכות. בנוסף לכך על פי החקירות האפידמיולוגיות מתברר כי בימי החנוכה נערכו מפגשים משפחתיים רבים, ונערכו חתונות רבות בהן השתתפו גם בני האוכלוסיה המבוגרת המצויים בסיכון שהובילו לזינוק משמעותי במספר המאומתים ובמספרם של החולים הקשים המאושפזים בבתי החולים.

האם בתקופת הסגר יש הגבלות בנוגע לתפילות בתוך בית כנסת?

תפילות יתקיימו בהשתתפות עד 10 מתפללים במבנה ועד 20 מתפללים בשטח פתוח. מתפללים יכולים להגיע ממקום מגוריהם לתפילה המתקיימת בתוך הגבלת התנועה (קילומטר מהבית) בלבד.

פעילות בתי כנסת מותרת לצורך תפילה בלבד (לא קידוש או שיעורים למשל) תוך שמירה על ההנחיות.

מדוע שהייה בבית כנסת מעבר למותר היא מסוכנת?

כל שהייה בחלל סגור הינה מסוכנת ועלולה להפיץ את הנגיף. בשל כך, קבעה הממשלה כי בחלל סגור מותרת התקהלות של עשרה מתפללים בלבד. חשוב להזכיר כי יש לפתוח את חלונות בתי הכנסת ככל שניתן, תוך שימת לב להרחקת ילדים מחלונות בהם אין סורגים.

האם החזן ובעל הקורא בבית הכנסת חייבים במסכה?

חובת השימוש במסכת פה-אף הינה בכל עת במרחב הציבורי. גם החזן ובעל הקורא נדרשים לעטות מסכה בכל זמן שהייתם בבית הכנסת.

מתי מותרת התקהלות בחוץ מעל 20 איש?

ההתקהלויות מוגבלות עד 10 אנשים בחלל סגור, ועד 20 בשטח פתוח. הלוויות, חתונות או בריתות ניתן לקיים בהשתתפות קרובי משפחה בלבד ובכפוף למגבלת ההתקהלות.

לא ניתן לקיים התקהלות של יותר מעשרים משתתפים באמצעות מספר קבוצות או קפסולות. חשוב להדגיש כי בעת התקהלות מותרת יש להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אנשים ככל הניתן ועל עטיית מסיכה.

מדוע יש צורך בסגר אם יש כבר חיסונים?

התפשטות הקורונה מכפילה את עצמה בכל כמה ימים. קצב חיסונים, מהיר ככל שיהיה, לא מכפיל את עצמו וכמובן שמספר האחיות, הרופאים, הפרמדיקים והחובשים שמזריקים את החיסונים לא מכפיל את עצמו כל כמה ימים. מסיבה זו אין החיסון יכול להדביק את קצב התפרצות הנגיף ואם לא נבלום את הנגיף כעת, אנו עלולים לראות עלייה גדולה יותר של התחלואה.

מי שקיבל מנת חיסון אחת נגד הקורונה, האם הוא נחשב כבר למחוסן?

רק השלמת המנה השנייה בתום תקופת ההמתנה, יכולה להביא לחיסון מלא שיעילותו עומדת על כ-95%. ולכן, המחוסנים נדרשים להמשיך לשמור על עצמם ועל סביבתם בכל האמצעים כגון כיסוי פה ואף על ידי מסכה, חיטוי ידיים לעתים קרובות, ושמירת מרחק של 2 מטר מאחרים

מה יקרה אחרי שרוב הציבור יחוסן?

ככל שיותר ויותר אזרחים יחוסנו, כך נצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה. לאחר שרוב אזרחי ישראל יהיו כבר מחוסנים נגד הנגיף, יכולת ההדבקה של הנגיף תפגע והקצב עשוי לרדת דרמטית. במצב כזה, יהיה ניתן להסיר מגבלות על התקהלויות בבתי הכנסת והישיבות, מוסדות החינוך, שמחות, הכלכלה והמסחר וכמעט לשוב לשגרה מלאה.

כמה אנשים חוסנו עד כה?

מדינת ישראל מובילה במספר החיסונים למיליון נפש, בשל העבודה שמספר המחוסנים מידי יום מתקרב למאה אלף איש.

מתי החיסון ייפתח לכלל האזרחים ולא רק לאוכלוסייה המבוגרת וזו שבסיכון?

על פי ההערכות, כבר בזמן הקרוב יסתיים שלב החיסונים לאוכלוסייה בסיכון ומיד לאחריה כלל האוכלוסייה יחל להתחסן. לצורך קבלת החיסונים, יש לקבוע תור באמצעות קופת החולים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר