מרים פרץ: "אני עובדת אצל הקב"ה ולא הוא אצלי"

ושוב אני מגשימה את חלום חיי, להביא נשים מעוררות השראה לתכנית "נפלאות בפרשה" - והשבוע: מרים פרץ, אשת חינוך שמוכרת לכולנו בזכות החתירה לשמחה ואהבת עם ישראל בכל מחיר. ראיון מפעים (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: הלל רוזנברג)

בפרשת בשלח אנו רואות את כוחן וזכותן של הנשים. "ותיקח מרים הנביאה, אחות אהרון, את התוף בידה" – למרים הנביאה ולכל הנשים היו וודאות וביטחון בה'. הן האמינו שיצאו ממצרים ועל כן הכינו מראש את התופים עוד בהיותן בגלות.

מרים לא יכלה להתאפק להישאר בגלות. היא דאגה להפוך את לב הנשים, להוציאן במחול. היא חיה עם רצון ותשוקה לגאולה.

בואו נהיה כולנו מרים, למרות הצרות והייסורים. נחיה בתחושה ובידיעה שהגאולה כבר כאן, נכין את האווירה ואת הוודאות שהנה, משיח כבר בא.

הידיעה שאנחנו בידיים של הקב"ה והוא מהפך את הכל לחיים טובים ומאושרים, משנה את התמונה מתודעה של פחד להבנה שהפחד היחיד הוא לשמוע את דבר ה'.

אמונת הנשים היא אמונה פרקטית, אמונה מעשית ולא מופשטת המתבטאת בקיום מעשי של המצוות. בקירוב הגאולה יש תפקיד מרכזי לנשים. הרבי הריי״צ, שהשבוע חל יום ההילולא שלו, היה זה שהשקיע רבות בחינוך הבנות מתוך תפיסה שלנשים יש כוח לרומם, להעיר את העולם.

ושוב אני מגשימה את חלום חיי, להביא נשים מעוררות השראה לתוכנית "נפלאות בפרשת בשלח" - והשבוע באולפן: מרים פרץ, אשת חינוך, אמא וסבתא, שמוכרת לכולנו בזכות אומץ ליבה והחתירה לשמחה ואהבת עם ישראל ותורת ישראל בכל מצב ובכל מחיר. מה בראיון?

1. כמה מילים על הסיפור האישי שלה.

2. השבוע אנחנו בפרשת השירות, גם שירת מרים שבפרשה וגם שירת דבורה שבהפטרה. איך אפשר לשיר ולרקוד מתוך הכאב? מרים מסבירה וחושפת רגע שהיא זוכרת שהכריחה את עצמה לשמוח.

3. על הפעילות הציבורית שלה, באמצעותה היא מעודדת את האחרים ומשתפת באירועים מיוחדים שזכורים לה.

4. הנה תיכף משיח מגיע. כתוב שכל הצדיקים יקומו לתחיה. שאלתי את מרים: "בטח תפגשי את מרים הנביאה והנשים בדור שלה. מה היית רוצה להגיד או לשאול אותן?".

5. איחולים לעצמה ונשות ישראל.

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת, mail: mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר