ההנחיות לישיבות לפורים

מסיבות בישיבות - מותר; איסוף כספים - ייאסר על ידי גדו"י?

לפני חגיגות הפורים בישיבות והיציאה לבין הזמנים, משל"ט הישיבות ערך שיחה עם המנהלים והסביר כי ישיבות שלא יחוסנו - לא יקבלו תו ירוק; וגם: מה יהיה עם המסיבות ואסיפת הכספים בפורים? (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. פורים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

במשרד הבריאות נערכים לקראת חג הפורים וכן לחזרת הבחורים לישיבות אחרי 'בין הזמנים' של חג הפסח, ואמש (רביעי) ערכו שיחת זום עם מנהלי הישיבות הגדולות והבהירו להם את הכללים. השיחה המלאה נחשפת לראשונה ב'כיכר השבת'.

בפתח השיחה, הסביר מומחה מטעם משרד הבריאות על עניין החיסונים בקרב בני הישיבות והזכיר את החששות שיש לבחורים רבים, מפני החיסונים - שלא בצדק.

לדבריו: "אני לא יודע על מישהו שהתחסן ונגרם לו נזק, הניסוי עבר מספר תהליכים ובדיקות, ואין שום ידיעה על פגיעה בפוריות כיון שהחיסון לא מגיע לשם, אנחנו כל הזמן בודקים את זה, כדי שיהיה לנו מידע לתת לציבור, מה שאנחנו כן יודעים בוודאות - זה שהמחלה כן יכולה להזיק".

מיקי אדלשטיין, ממשל"ט הישיבות, עלה לדבר מיד אחריו, עם מצגת של שקפים אותן הסביר בפרוטרוט: "אנחנו נמצאים בגיבוש של תו ירוק לישיבות", פתח אדלשטיין. "הסיבה הראשונה לתו הירוק, היא בגלל שיש אחוז של מתחסנים בישיבות. הסיבה השנייה, שהמצב עכשיו הוא קשה מאוד שהבחורים נאלצים להישאר הרבה זמן".

אדלשטיין הסביר את האידיליה: "צריך שבישיבות יהיה קרוב למאה אחוזים של מתחסנים וסורולוגים, לדעתי בימים הקרובים יפרסמו את התו הירוק. ישיבות שלא כל הבחורים יתחסנו, לא יהיה להן תו ירוק - והן יצטרכו להמשיך במתווה הקפסולות - כל הזמן ואולי יהיו עוד סנקציות".

"לגבי פורים", הבהיר אדלשטיין, "המסכות ימשיכו גם לגבי מי שממשיך ריחוק - בין כאלו שהם קרובים ובין אלו שלא, יש לנו עדיין חולים ולכן עד היציאה לבין הזמנים תישאר חובת עטיית המסכות".

"בישיבות עצמן", הסביר אדלשטיין, "יהיה אפשר לעשות מסיבות לבחורים תוך שמירה על הקפסולות (אפשר יהיה לאחד את הקפסולות. ח"ב) בישיבות".

"ככל הנראה", הבהיר אדלשטיין, "בפורים לא תהיה בעיה להתנייד ולעבור בין עיר לעיר ובחור שעושה מסיבה בישיבה יוכל אחר כך לחזור לבית הוריו ולחגוג שם - כל זה במידה ואין חולים בישיבה".

בשלב זה עבר אדלשטיין לדבר על אסיפת הכספים המסורתית של הישיבות המתקיימת כל שנה והחשש של מנהלי הת"תים שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת'.

"על פי הנראה", הוא אמר, "הממשלה תאסור על אסיפת הכספים, אך בשבוע האחרון אנו נמצאים בהידברות מול גדולי ישראל וכפי הנראה עכשיו, ה'גדולים' ייאסרו זאת בעצמם".

"הסברנו ל'גדולים', את החששות הכבדים שבגינן יש לאסור את אסיפת הכספים ובמידה ולא ייאסרו זה עלול חלילה להסתיים באסון", ציין אדלשטיין.

השקפים שהוצגו בדיון על ידי משרד הבריאות:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר