העובדות נחשפות

כתבי התעופה נגד תחקיר הפייק על החרדים

"הנסיון לייצר כאן תמונה כאילו חרדים מתועדפים - בעיניי, במחילה, עוול גדול", כתב שרון עידן ש'חי בנתב"ג' כלשונו • שמעון יעיש הביא נתונים המלמדים כי התחקיר שקרי (חדשות)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

תחקיר הפייק על חרדים ונתב"ג: כתבי תעופה של 'כאן חדשות' ושל 'ישראל היום' יוצאים נגד הכתבה של חדשות 12 כביכול החרדים מקבלים אישור לשוב לישראל בעוד החילונים נשארים תקועים בחו"ל.

שרון עידן, כתב התעופה של כאן חדשות, התייחס הערב (מוצאי שבת) לטענות שעלו בתחקיר וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "זכותכם לרגום אותי באבנים ולקרוא לי בשמות. אבל אני חי בנתב"ג".

"קיבלתי מיליון פניות מאנשים. משתדל לבדוק את כולן. פרוטקציות היו ויהיו. להמון סקטורים. יש חרדים רבים בטיסות החילוץ. ויש רבים שלא. רבים מאד. הנסיון לייצר כאן תמונה כאילו חרדים מתועדפים - בעיניי, במחילה, עוול גדול. זהו".

שמעון יעיש, כתב התעופה של ישראל היום צוטט גורם בכיר בענף התעופה שאמר כי "חד-משמעית - על טיסות החילוץ לישראל יש הרבה מאוד נוסעים חילוניים, כולל משפחות שלמות".

הגורם הוסיף עובדה ולפיה "כמחצית מהנוסעים שמגיעים לארץ מניו יורק בתקופה הזאת הם חרדים, זה לא שונה בהרבה מהמספרים שאנחנו רגילים לראות על הקו הזה גם בימים שבשגרה. הקו לניו יורק הוא קו שבו טסים הרבה חרדים גם בימים שבשגרה כי יש שם קהילה מאוד גדולה, בוודאות לא מדובר ב-90% ואפילו לא במספר קרוב לזה, זה בטווח של כמחצית מהנוסעים".

גורם בוועדת החריגים אמר לישראל היום: "ליושבים בוועדת החריגים אין מושג מי מבקש לחזור לארץ, איך הוא נראה, האם הוא חרדי, חילוני או כל דבר אחר. זה נכון שמנסים להפעיל עלינו לחצים מדי פעם, אך לא מדובר בתופעה רחבה, זה די נקודתי ובטוח לא באלפים. זה קורה מדי פעם במגזר החרדי וזה קורה גם במגזרים אחרים, אנחנו ממש לא מושפעים מזה ומקבלים החלטות אך ורק לפי שיקול דעת מקצועי".

בשיחה עם גורם נוסף, בכיר בענף התעופה בישראל הוא מסביר, "כ-40% מהנוסעים בטיסות החילוץ הם חרדים, אבל זה לא בגלל שום סיבה אחרת מלבד העובדה שהרבה מהם מחזיקים בדרכונים כפולים וגם בחיים שלפני הקורונה חיים גם בישראל וגם בניו יורק או בלונדון".

"יש המון שוחטים, שליחי חב"ד, רבנים ועוד בעלי תפקידים דתיים שטסים בימים אלו לפרנקפורט או ניו יורק, ומשם ממשיכים הלאה לעבודות שלהם ברחבי העולם. הם גרים גם בישראל וגם במדינות אחרות, וזאת הסיבה שאחוז הנוסעים החרדים גדול מהמספרים שלהם באוכלוסייה", מוסיף בכיר בענף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר