"מדובר בהתנכלות מכוונת"

חשיפה: כך מתכננים במשרד החינוך לעקוב אחרי האברכים

משרד החינוך הוציא הנחיות חדשות למנהלי הכוללים, כאשר בין היתר מחייב אותם להפר את פרטיות האברכים ולדווח כל בוקר על היעדרות של אברכים, וכן להשתתף בשיעורים של הכולל • חשיפה (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

משרד החינוך האחראי בין היתר גם על תקציבי הכוללים, הוציאו הנחיות חדשות למנהלי המוסדות, כאשר בין ההנחיות יש חיוב על ראשי הכוללים לעדכן על נוכחות האברכים וכן הם יורשו להתחבר לקו השיעורים של הכולל.

בימים האחרונים העבירו במשרד החינוך את הקריטריונים לתמיכה לשנת התקציב החדשה,- לראשי הכוללים. מסמך ההנחיות הנחשף כאן לראשונה ב'כיכר השבת', חושף שורה של הנחיות דרקוניות שעלולות לפגוע קשות ביכולת של רבים מהכוללים להתקיים.

משרד החינוך דורש בין היתר מראשי הכוללים, להעביר דיווח על בסיס יומי עד השעה 10:00, על כל אברך שנעדר מסדר הלימוד של הכולל, בגין היותו מאומת לקורונה או במקרה שבו הוא נדרש לבידוד.

מנהל כולל מפורסם אומר ל'כיכר השבת': "מעבר לעובדה שמדובר בעול נוסף שמוטל על כתפי הראש כולל, מדובר בפגיעה בזכותם של האברכים לפרטיות ולנסיבות שבגינם אין להם את האפשרות להיות נוכחים בכולל".

עוד דרישה נוספת שעולה מן המסמך היא לאפשר לפקחים של משרד הבריאות להצטרף לשיעורים וירטואליים (דרך הטלפון), שמקיים הכולל במטרה לעקוב אחרי נוכחות האברכים באותם שיעורים.

כולל בית אבא בקורונה (צילום: נפתלי אייזנברג)

מנהל הכולל אומר ל'כיכר השבת' על ההחלטה הזו: "מרבית האוניברסיטאות בישראל, מעבירות כיום שיעורים באמצעות הזום, ומשרד החינוך לא העלה על דעתו לדרוש נוכחות של פקחים או גורמי בקרה בשיעורי הזום".

"מדובר בהתנכלות מכוונת לעולם התורה ועולם הכוללים, שגם כך מתמודד בימים אלו עם הקשיים האדירים של המשבר הכלכלי ובעיות נוספות שיצרה הקורונה בעולם התורה".

ראש כולל מפורסם אומר בשיחה ל'כיכר השבת': "מדובר בחדירה לפרטיות של האברכים והכוללים. התחושה בקרב ראשי הכוללים, שככל שמדובר בעולם התורה, פקידי משרד החינוך מרשים לעצמם להפר את כל הכללים".

"אנחנו מצפים מחברי הכנסת החרדים להרים קול זעקה ולהודיע לפקידי משרד החינוך, כי הדבר לא מקובל עליהם והם יפעלו בכל הערוצים העומדים לרשותם, על מנת לסכל את המדיניות החדשה", אומר ראש הכולל.

"אין לי ספק, שאווירת השנאה כלפי הציבור החרדי שנושבת ברחוב, היא שהביאה לכך שגם הזכויות הבסיסיות ביותר של אברכים נתונים למרמס בידי שלטון הפקידים של משרד החינוך".

המסמך שנשלח לראשי הכוללים שנשלח על ידי משרד הבריאות
המסמך שנשלח לראשי הכוללים שנשלח על ידי משרד הבריאות

במשרד החינוך הגיבו לטענות שעלו מצד ראשי הכוללים: "המשרד מייחס חשיבות רבה למענים המותאמים, שיש לתת בעת הזו של נגיף הקורונה למוסדות החינוך שבאחריותו, ובכלל זה למוסדות החינוך התורניים. לאור זאת, נקט המשרד בשורה של מהלכים שנועדו להבטיח את המשך פעילותם הסדירה של מוסדות החינוך התורניים. בין המהלכים, התאמת מבחני התמיכה באמצעות לימודים מרחוק ובאמצעים מקוונים אחרים ועדכון נוהל הבקרות למוסדות חדשים. על פי עדכון זה במקרים בהם מתקיימות בקרות, המוסד החדש יוכל לעדכן מבעוד מועד את האגף אודות תלמידים המצויים בבידוד, כדי שלא ייחשבו נעדרים".

"בהתייחס לטענה אודות הבקרה המקוונת, יצויין כי מדי שנה מקצה האגף כ- 1.2 מיליארד ₪. בתוך כך, האגף מקיים בקרה כדי להבטיח שהתקציב מגיע לייעודו. בשל אילוצי הקורונה, נבצר מהאגף לקיים בקרות פיזיות, ועל כן הוא מקיים אותן במתכונת מקוונת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר