"היינו סמל ודוגמה"

בפוניבז' סיימו את 'זמן חורף' בסיפוק • תיעוד

לקראת סוף 'זמן חורף', התכנסו תלמידי ישיבת פוניבז' למסיבת הודיה, על כך שגם בימי הקורונה, הישיבה הייתה פתוחה ולא ביטלו אף סדר לימוד אחד; "היינו סמל ודוגמה" • צפו (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הריקודים עם ראשי הישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

בסימן 'נהללך ונשבחך', סיימו בישיבת פוניבז' את זמן חורף, כאשר הם מודים לקב"ה, כי בכל שנת הקורונה לא בוטל יום אחד של לימוד בישיבה.

החגיגות התחילו כבר בשבת, שהוכרזה בישיבה כשבת הודיה לד' יתברך על שנת הקורונה החולפת , בשבת בבוקר לאחר התפילה, התקיים 'קידושא רבא' שבמרכזה נאמר על ידי תלמידי הישיבה 'נשמת כל חי'.

לאחר מכן, נשאו דברים ראשי ורבני הישיבה והודו לקב"ה שלא הסיר חסדו מאיתנו לרגע ולא נפגע אף בחור מהנגיף, ושפוניבז' היתה סמל ודוגמא לכל עולם התורה בהמשך לימוד התורה עם שמירה על מירב הכללים הבריאותיים.

במוצ"ש נערכה סעודת מלוה מלכה חגיגית בלווי תזמורת, שם הגיע ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ לחגוג יחד עם התלמידים על הנס הגדול שהיה בשנה החולפת.

בתחילת המעמד נשא דברים הרב יהודה כץ מרבני הישיבה, וכן הרב יחיאל פולק נציג בוגרי הישיבה (שכזכור אשתו הגב' חיה רבקה בת לאה שתחי' היתה במצב אנוש והתקיימו תפילות רבות בישיבה לרפואתה ועכשיו בחסדי שמים יצאה מכלל סכנה) שבא להודות על התפילות שעשו למען משפחתו.

לאחר מכן, נשא דברים הגר"א דויטש מראשי הישיבה, בתוך דבריו אמר "באתי להשתתף איתכם בסעודת ההודיה לד' יתברך, על זה שזכינו שהישיבה למדה תמידים כסדרם בלי הפסקה, ודאי שחיבים להוקיר תודה לראש הישיבה שלקח על עצמו את האחריות ולא היה לו שום ספקות שפוניבז' לא תפסיד יום של לימוד תורה אחד, ראינו את הסייעתא דשמיא שהיתה כאן כל השנה וכולם בריאים, אני מאחל לראש הישיבה שימשיך להנהיג את הישיבה עוד ינובון בשיבה, וודאי שהזכות הזה תעמוד לכם ולרה"י כל הימים".

ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ אמר: "ההרגשה היא שכל ההרגשות לא יוכלו לבטאות את ההתרגשות כאן, לא שכיח כזה שמחה, זה דבר שאי אפשר לבטאות את השמחה כאן לזה נתקן 'נשמת', עכשיו שרים לקב"ה מהלב".

"אנחנו חיים בנס לא בדרך הטבע, מראש חודש אייר עד אמצע תמוז לא היה שום חולה בישיבה. היה סגר בישיבה ואין יוצא ואין בא, היה קושי לבחורים, אבל הם היו דבוקים במטרה דבוקים בד' יתברך, כי שהתורה נמצאת בשיא העליה לא איכפת שום דבר גשמי, שמחת תורה כולם היו פה, ראש השנה יו"כ סוכות היה פה נס עצום.

"לך ד' הגדולה והגבורה - ולכן איברים שפילגת בנו הם יודו לקב"ה, גומרים את הזמן אף פעם לא גומרים מתוך שמחה, אבל כאן זה שונה כי זה ישועה כללית זה הזמן להודות מהלב. למדו כאן בכל הכוחות ושנת תשפ"א בפוניבז' תיזכר לדורות, כל אחד יזכור הייתי כאן, ניסיון כזה קשה שעבר צריך הודאה מיוחדת, כעת מגיע בין הזמנים זה זמן שאפשר לקנות דברים עצומים וצריך לנצל את זה, אני מברך אותכם שתגדלו הלאה בתורה ויראת שמים בלי גבול ונזכה לביאת גואל צדק במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר