החרדים משנים כיוון

ש"ס ו'דגל': "תומכים בנתניהו, לא במחיר בחירות חמישיות"

ש"ס ו'יהדות התורה' ימליצו להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה, אך פרשן הארץ, יוסי ורטר, מצטט גורמים חרדים שלא יסכימו ללכת אחריו לבחירות חמישיות; גורם חרדי: "לא פוסלים את בנט" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אריה דרעי ומשה גפני (צילום: כיכר השבת )

ביום שני הקרוב יגיעו נציגי הסיעות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', למשכן הנשיא בירושלים וימליצו לראובן ריבלין להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

החרדים יקוו כי נתניהו יצליח להרכיב את הממשלה, אחרי 4 מערכות בחירות בתוך שנתיים בלבד. אך במידה ונתניהו לא יצליח, החרדים יתמכו במועמד אחר גם אם יגיע מ"המחנה השני".

פרשן 'הארץ', יוסי ורטר, ציטט הבוקר (שישי) בטורו השבועי בכיר ב'דגל התורה' המקורב לבית מרן שר התורה, הגאון ריב חיים קנייבסקי, שהתבטא: "נתניהו אכזב אותנו בשנה הזאת, בטננו מלאה. נכון, נמליץ עליו ביום שני. אולם אם הוא ייכשל והמנדט יעבור לכנסת, לא נהיה מחויבים לו עוד".

יחסי נתניהו והליטאים; גפני באולפן 'כיכר'

הבכיר הוסיף והצהיר: "אם המחנה השני יצליח להציב בראשו מועמד שאינו לפיד (כלומר בנט או סער) אנו נלך איתו. יהיה לנו קל יותר אחרי שנתניהו ניסה ולא הצליח".

הבכיר הסביר את ההבדלים בין ש"ס ל'יהדות התורה': "אנחנו לא ש"ס. בוחרינו לא הלכו איתנו משום שהם רואים בביבי מלך. הם הצביעו לנו בגלל התורה והרבנים. הלאומנים הלכו עם סמוטריץ' ובן גביר, הם כבר לא אצלנו".

תמיכת ש"ס בנתניהו; דרעי באולפן 'כיכר'

לדברי הפרשן הבכיר, שינוי הכיוון הוא לא רק ב'דגל התורה' אלא גם בתנועת ש"ס. ורטר מצטט את יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שהתבטא השבוע: "ביבי, ביבי אבר רק עד בחירות חמישיות".

גורם במפלגות החרדיות אומר ל'כיכר השבת' כי "במידה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, הכל נפתח מחדש. אנחנו לא פוסלים את נפתלי בנט או כל מועמד אחר מהימין, רק שחובת ההוכחה תהיה על כל אחד שיבקש את אמוננו שבכוחו להרכיב ממשלה".

גורם בכיר ב'אגדות ישראל', הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת', לדבריו של הבכיר ב'דגל' ואמר: "גפני ודגל מבינים שבקצב הזה הם הולכים לאבד עוד שני מנדטים? הם מנותקים לגמרי מהציבור. ככה זה שאתה מזלזל בבוחרים שלך".

הריאיון של רה"מ שעורר את זעמם של הסיעות החרדיות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר