נקודת רתיחה פוליטית

בכירים חרדים: 'המסמך בא מאוחר; בנט יחבור ללפיד ואיווט'

ח"כים ביהדות התורה סותמים את הגולל על ממשלת הימין, ומוכנים לאופוזיציה: "מסמך הרוטציה הגיע 3 שבועות מאוחר מדי". למרות זאת, חלקם לא ממהרים לפסול שיתופי פעולה מהאופוזיציה (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן ולפיד. ארכיון (צילום: Miriam Alsterl/Flash90)

הולכת ומתבהרת התמונה במערכת הפוליטית: בנימין נתניהו יפנה את כסאו אחרי 12 שנים בתפקיד ראש הממשלה, ונפתלי בנט ייכנס למעון הרשמי בבלפור אחרי שתושבע "ממשלת השינוי". כך לפחות לפי הערכת בכירים ביהדות התורה.

כזכור, בניסיון אחרון למנוע את ממשלת בנט-לפיד, פרסם ראש הממשלה נתניהו את הצעתו לגדעון סער ונפתלי בנט: רוטציה משולשת בתפקיד ראש הממשלה - סער ראשון ל-15 חודשים, נתניהו שני לשנתיים, ובנט אחרון עד תום הכהונה, קצת יותר מחצי שנה.

אך בכירים חרדים עמם שוחחנו ב'כיכר השבת', מבטלים את ההצעה, עליה חתמו חמשת ראשי גוש הימין "מעט מדי, מאוחר מדי", הם אומרים עליה.

בכיר באגודת ישראל מציין, כי המכתב שפרסמו מאיר פרוש וישראל אייכלר, שקרא כבר לפני שלושה שבועות לוויתור נתניהו על כסאו, היה אז רלוונטי, אך כעת הוא סוכם על דעת כל גוש נתניהו רק כש"ממשלת השינוי" כבר הליך גמור ומוכן: "חבל שהלחץ לא היה אז, היינו חוסכים את הממשלה הזו", הוא טוען.

יצוין, למרות האכזבה מסער ובנט, ועל אף ההצהרות הפומביות בגנות הממשלה הצפויה, ח"כ ביהדות התורה סירב לכנות אותה בשמות גנאי כפי שביטאוני המפלגה פרסמו בפומבי: "מעדיף לחכות ולראות איך הם יעבדו. אין מה לצחצח את החרבות כבר מעכשיו".

הבכירים בטוחים, כי "כבר היום נפתלי בנט צפוי להכריז על חבירתו ליאיר לפיד ולליברמן. כל ישיבת הסיעה של 'ימינה' היא משחק. הכל מתואם עם יש עתיד עוד קודם".

מנגד, בכיר אחר ביהדות התורה נשמע תקיף יותר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "הממשלה הזו, בה ממנים את איווט ליברמן לשר האוצר, תהיה רעה לציבור שלנו. אבל הכל מותר... רק כדי שיהיה קל להילחם בציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר