סלבודקה סוערת

הגר"ד לנדו ביקש לתרום לפני הפתיחה; צפו

ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו הביע אמש (חמישי) בפני מקורביו את רצונו לתרום לקמפיין קהילת הגר"ש אלתר למרות שההתרמה טרם החלה באופן רשמי, וכך נעשה; תיעוד (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

ישיבת סלבודקה סוערת; ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו הביע אמש (חמישי) בפני מקורביו את רצונו לתרום לקמפיין קהילת הגר"ש אלתר למרות שההתרמה טרם החלה באופן רשמי.

כזכור, בשבוע הבא, ייחל הקמפיין הרשמי למוסדות קהילת ראש הישיבה הגר"ש אלתר והוא יסתיים ביום חמישי, אך ראש הישיבה בצעד חריג ביקש לתרום עוד לפני הזמן.

אחד מתלמידי הגאון רבי דב לנדו סיפר ל'כיכר השבת': "צעדנו מהישיבה לביתו שברחוב הרב שר. ביציאה מהישיבה יש לוח מודעות, הייתה שם מודעה ענקית של קמפיין 'ליבנו בתורתו' עם תמונה של הגר"ש אלתר. רבי דב שמיודד עם רבי שאול, נעצר, וקרא את המודעה. הוא חייך בשמחה, ואמר: 'מצווה חשובה, זה החזקת תורה בהידור'".

"כשהגענו הביתה, הוא שוב דיבר על הקמפיין ואמר שהוא רוצה לתרום כדי 'להיות שותף במצווה החשובה'. הסברנו שהקמפיין יתחיל רשמית רק בשבוע הבא. אבל הוא התעקש: 'זריזין מקדימין למצוות'".

כשעה לאחר מכן כבר היו בחדרו של רבי דב מנהלי הקמפיין ובראשם הדיין הנודע ורבה של הקהילה הגאון רבי בצלאל וקסלשטיין. כן הצטרף גם בנו בכורו של הגר"ש, הגאון רבי אברהם מרדכי אלתר ר"מ בישיבה גדולה 'פני מנחם'. אליהם נלווה גם מנכ"ל המוסדות הרב ישראל צישינסקי ועסקנים נוספים מראשי הקהילה.

רבי דב הביע קורת רוח מהקמפיין ומהתעניינות הגוברת סביבו בעולם היהודי, וביקש לשמוע פרטים נוספים. במשך כחצי שעה ישבו ראש הקהילה במעונו וסקרו בפניו את המספרים, את צרכי המוסדות ואת היעדים. רבי דב בירך את העוסקים במלאכה שיזכו להגדיל תורה ולהאדירה וביקש מהבן רבי אברהם מרדכי אלתר שימסור פריסת שלום לאביו הגדול.

בסלבודקה אומרים היום כי מדובר בצעד חריג של רבי דב שאינו מתעסק בדרך כלל בענייני ציבור, ובוודאי לא במה שנוגע לכספים. "זהו צעד יוצא דופן שובע מהיחס הקרוב בין רבי דב לרבי שאול, והערכה עצומה שהם רוחשים זה לזה בתורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר