המתיחות בתוך 'העדה'

בעצרת על כבוד הגאב"ד - מחאה על כבוד הראב"ד

לא מעט חילוקי דעות נרשמו ב'העדה החרדית' סביב עצרת המחאה על כבודו של הגאב"ד - מחברי הבד"צ שעזבו באמצע ועד המחאה על כבודו של הראב"ד, במהלך העצרת (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילומים: יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר עצרת המחאה של אנשי 'העדה החרדית' שהתקיימה אמש (שלישי) בירושלים, מתברר כי ישנם מי שהיו חלוקים בדעתם בכל הקשור לקיומה של העצרת, שנועדה למחות על כבודו של הגאב"ד הגרי"ט וייס, בעקבות רימוני ההלם שירו שוטרים לעבר רכבו, בהפגנה נגד חילולי קברים בגוש עציון.

עדות לכך ניתן היה לראות בעיצומה של העצרת, כאשר חברי הבד"צ של העדה החרדית קמו ממקומותיהם ועזבו את בימת הכבוד באמצע הנאומים.

בנוסף, מי שהגדיל עוד יותר לעשות הוא אחד מחברי הבד"צ, הגאון רבי יהודה פישר, בנו של הראב"ד הקודם בעל ה'אבן ישראל', הגרי"י פישר זצ"ל, שנשא דברי מחאה חריפים אודות הפגיעה בכבוד התורה, תוך שהוא מוסיף כי במעמד כזה על כולנו להביט היטב פנימה ולבחון כיצד נראה כבוד התורה בתוך הקהילה.

הקלטת דברי הרב פישר בעצרת (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

לדבריו, "בשנים האחרונות המושג של כבוד התורה אצלנו ירד פלאים והפך למושג זול מאד, בכך שפגעו בראב"ד הגר"מ שטרנבוך במשך תקופה ארוכה, פגיעה שנמשכת גם בימים אלו, תוך ביזוי תלמידי חכמים ומעשי השפלה שנעשים בצורה מזעזעת".

עוד הוסיף הגר"י פישר: "אבא שלי זצ"ל כשהוא שמע שפוגעים בתלמידי חכמים הוא היה מזדעזע וזועק, כיצד קורה שלא מפחדים לפגוע בתלמיד חכם. האנשים הללו משחקים באש וצפויים להיכנס לגהינום ולא לצאת".

"עלינו להתחזק בשמירה על כבודם של תלמידי החכמים, ואין ספק שע"י כך גם המשטרה תושפע מכך ותכבד את תלמידי החכמים, ואם כולנו נתעורר ונפשפש במעשינו, ואף נתקן אותם, בטוח שנזכה להרמת קרן התורה וכבוד השכינה ואף למנוע את הפגיעה בקברים", סיים הרב פישר את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר