הטעיית הציבור?

משרד הבריאות שיקר בנתוני החולים בקורונה?

בדיקה שערך כתב ידיעות אחרונות העלתה כי ישנו פער בין נתוני החולים קשים שמפרסם המשרד לנתוני בתי החולים. משרד הבריאות הגיב והסביר את הנתונים (חדשות קורונה)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

במשרד הבריאות הגיבו היום (חמישי) לחשיפת 'ידיעות אחרונות' שטענה כי גם חולים קשה שהחלימו נגיפית נספרים בין החולים קשה בהצהרות משרד הבריאות ואמרו "כתב העיתון פרסם נתונים שגויים, מבלי לבדוק את הפרטים לעומקם, ובכך הוטעה הציבור".

על פי בדיקת 'ידיעות אחרונות', אמש מסר משרד הבריאות הצהרה כי ישנם 46 חולי קורונה במצב קשה, אך מבדיקה פרטנית מול בתי החולים עלה כי ישנם רק 27 חולי קורונה במצב קשה. וככל הנראה בין החולים קשה נספרים גם אלו שהחלימו.

משרד הבריאות פרסם תגובה חריפה בנושא, כשהוא מכחיש את הנתון וטוען כי הכתב מטעה את הציבור: "להלן העובדות, לאחר בדיקה מקיפה שנעשתה היום: בתי החולים בישראל מאושפזים נכון לאתמול (7.7.21) 46 חולים במצב קשה. ככלל, נתוני החולים מועברים באמצעות מערכת ממוחשבת מבתי החולים למשרד הבריאות, על פי הגדרתם בתיק הרפואי בבתי החולים. הנתונים מועברים שלוש פעמים ביום.הנתונים האמורים מתוקפים ונבדקים שלוש פעמים ביום, כולל שיח בין מכלול האשפוז שבמשל״ט משרד הבריאות לבין נציגי בתי החולים".

לסיום הוסיפו הסבר אפשרי לפער בין הנתונים של בתי החולים לבין הודעות משרד הבריאות: "ייתכן שהכתב טעה מאחר שלא בדק לעומק ולא הכיר את העובדה כי מאז פרוץ המגיפה כוללים נתוני משרד הבריאות אודות מספר החולים הקשים, גם חולים שהחלימו נגיפית, הם אינם מדבקים עוד אולם עדיין מוגדרים במצב קשה (ואף מונשמים)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר