"יש מדינות עניות שלא התחסנו"

בכירי הבריאות העולמית: החיסון ה-3 אינו נחוץ ואינו שוויוני

בעוד בישראל החלו לתת את המנה השלישית של החיסון נגד הקורונה למדוכאי חיסון, בעולם סבורים, כי אין צורך עדיין במנה ה-3 • בארגון הבריאות העולמי אמרו: "אין זה שוויוני לתת את החיסון" (קורונה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בעוד שבישראל החלו לחסן אתמול (שני) במנה השלישית של החיסון נגד הקורונה - מדוכאי חיסון, בארגון הבריאות האמריקני, מבהירים כי אין צורך במנה השלישית של החיסון, ארגון הבריאות העולמי, טוען כי אין זה שוויוני לתת חיסון שלישי, בעוד שיש מדינות שלא קיבלו אף לא חיסון אחד.

מחלקת הבריאות של ארצות הברית הודיעה אמש, כי אין צורך להתחסן במנה השלישית, משום שעד כה הם לא קיבלו נתונים המוכיחים את היעילות של החיסון, בארה"ב ימתינו לראות את התוצאות של החיסון השלישי אצל מדוכאי החיסון בישראל ואז יחליטו אם לתת גם.

הודעת מחלקת הבריאות, באה לאחר הודעת המדענית הראשית של ארגון הבריאות העולמי, סומיה סוומינאתאן שאמרה, כי עד עתה טרם התקבלו נתונים שמעידים על היעילות או הצורך במתן זריקת חיסון שלישית. עם זאת, הדגישה המדענית כי ייתכן שבעתיד ימליץ הארגון להתחסן במנה שלישית, אלא שנכון לרגע זה אין הוכחות מדעיות התומכות ברעיו המנה השלישית.

בארגון הבריאות העולמי אמרו, כי מלבד העובדה שלא ברור הצורך בחיסון השלישי, לא ראוי שמדינות יזמינו זריקות חיזוק לאוכלוסיות המחוסנות שלהן כשמדינות אחרות אזרחים לא קיבלו כלל חיסונים.

לדברי אמר מנכ"ל הארגון טדרוס:"הפער העולמי באספקת החיסונים נגד קורונה הוא מאוד לא הוגן ולא שוויוני, יש מדינות ואזורים שמזמינים מיליוני מנות חיזוק, לפני שמדינות אחרות קיבלו מספיק אספקה לחסן את עובדי הבריאות והאוכלוסיות שבסיכון".

נתניהו: "להקדים את החיסון השלישי נגד הקורונה כבר לחודש הבא" (צילום: לשכת נתניהו)

סנדרס כיוון כמובן בדבריו לחברות פייזר ומודרנה, המתכוונות כאמור, לספק זריקות חיזוק למדינות (בין היתר לישראל), שחלק גדול מהאוכלוסייה שלהן כבר מחוסנת. המנכ"ל הסביר בדבריו, כי החברות צריכות להפנות את החיסון למדינות עניות, "אנחנו נביט לאחור בבושה, כשאנשים במדינות עניות ימותו, כי לא התחסנו, ואנשים ממדינות אחרות קיבלו באותו זמן זריקת חיזוק", הוסיף המנכ"ל.

כזכור, אתמול הורה משרד הבריאות לקופות החולים לתת מנת חיסון שלישית למדוכאי חיסון, זאת בשל אי יעילות של שני מנות החיסון לקבוצות הללו כפי שהוכח. על פי הגדרת משרד הבריאות, יהיו שתי קבוצות שיחשבו כמדוכאי חיסון, הקבוצה הראשונה תהיה של מושתלי לב, ריאות וכליות, אותם יהיה ניתן לחסן מיידית וללא בדיקת נוגנדים.

הקבוצה השנייה תהיה של מושתלי כבד או חולים עם ליקוי במערכת החיסונית ועוד, לקבוצה זו מומלץ לערוך בדיקה סורולוגית 14 יום לאחר החיסון השני ובדיקה נוספת לפני קבלת החיסון השלישי על מנת לבדוק אם אכן יש צורך בחיסון נוסף ואם כמות הנוגדנים נמוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר