המאבק בקורונה

משרד הבריאות ימליץ: קיצור הבידוד לשבוע

ברקע התחלואה המזנקת, משרד הבריאות צפוי להמליץ בפני קבינט הקורונה שיתכנס הערב על קיצור ימי הבידוד לשבעה ימים בלבד בכפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הערב (שלישי), ברקע הזינוק בתחלואה בקורונה, צפוי קבינט הקורונה להתכנס לדיון במצב. במסגרת הדיון צפוי משרד הבריאות להמליץ על קיצור ימי הבידוד לשבעה ימים בלבד, במקום עשרה ימים עד שבועיים כפי שהיה עד עתה.

לפי הדיווח ב-N12, ההמלצה הזו של משרד הבריאות מגיעה לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט נועד עם שר הבריאות ניצן הורביץ ועם בכירי המשרד. ההמלצה, במידה ותתקבל, צפויה להיכנס לתוקף בכפוף להצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה.

המלצה נוספת שלהערכות גורמים צפוי משרד הבריאות להגיש לקבינט הוא החלת התו הירוק, הפעם במסגרת מרוככת, שבמסגרתו באירועים גדולים כגון מופעים, אירועים וחתונות גדולות ידרשו הצגת בדיקות קורונה שלילית מאלו שאינם מחוסנים.

כזכור, אתמול אומתו 730 חולים חדשים בקורונה - הנתון הגבוה ביותר ליממה מאז 25 במרץ. מתוך 58,101 הבדיקות שנערכו אתמול - 1.26% עם תשובה חיובית, אחוז גבוה במיוחד. על פי משרד הבריאות, 46 בני אדם מאושפזים במצב קשה בבתי החולים ברחבי הארץ, עלייה במספר החולים הקשים אם כי בהם 10 מונשמים בלבד, ירידה לעומת הימים שקדמו.

השרים נגד הגבלות (באדיבות כאן 11)

בישראל החלו כבר לתת מנות שלישיות של החיסון למדוכאי חיסון אך לא כל המומחים בעולם מסכימים עם המהלך. גורמי הבריאות בארה"ב, למשל, הבהירו כי בינתיים אין צורך בכך למי שחוסן בשתי מנות. גם בארגון הבריאות העולמי לא תומכים כעת במתן חיסון שלישי עד לעיבוד נתונים נוספים והם אינם מסתמכים על הנתונים שמגיעים מישראל בלבד.

העובדה שבישראל יש אחוז מתחסנים גדול כל כך מציבה את ישראל בחזית, שכן אין להרבה מדינות יכולת לבחון את הנתונים בדומה לישראל כך שלמרות המידע החסר, ישראל יכולה לתת עדיין תמונה חשובה של המצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר