שימו לב

מטיילים בצפת? חידושים במערך תעודות הכשרות

אם גם אתם אוהבים לטייל בצפת בימי בין הזמנים, שימו לב לשינויים שנעשו במערך תעודות הכשרות בעיר; מעתה ישנן 3 סוגי תעודות - כשר, כשר למהדרין ובד"צ צפת; כל הפרטים (חרדים)

התעודות החדשות (צילום: המועצה הדתית צפת)

המועצה הדתית בצפת יצאה לדרך עם מערך חדש של תעודות כשרות בעיר וזאת לאחר חשיבה כוללת שנערכה בנושא, מתוך הבנה של צרכי הציבור על כל גווניו.

במסגרת המערך החדש הוחלט, בברכת רב העיר הרב שמואל אליהו, לעבור לשלוש רמות ברורות של כשרות - כשר, כשר מהדרין ובד"צ, ולשם כך הוקמה מחלקה חדשה ומהודרת - "בד"צ צפת".

עד עתה תעודות הכשרות בצפת בודלו על-ידי צבעים, ובכך ניתן היה לדעת את רמת וסוג הכשרות בבית העסק, אך על פי הידע והניסיון נראה היה כי ההגדרות אינן ברורות מספיק, ובמיוחד למבקרים חדשים בעיר, על כן עתה הוסרו הצבעים והופקו לוגואים ייחודיים, כך שכל מבקר יידע בקלות מה סוג ורמת הכשרות המתקיימת בבית העסק.

כמו כן, בעקבות המסקנות שהופקו, הוגדרו מחדש הכללים המחייבים כל רמת כשרות, ומעתה יש מענה ברור ונגיש לכל רמות הצריכה.

התעודות החדשות

התעודות וההגדרות החדשות:

  • כשר - השימוש הינו במוצרים מכלל הכשרויות הקיימות.
  • כשר למהדרין - השימוש הינו במוצרים מכלל הבד"צים המאושרים על -ידי רבנות צפת.
  • בד"צ צפת - השימוש הכללי הינו במוצרים מהכשרויות הבאות בלבד: הרב לנדא, בד"צ העדה החרדית, בד"צ צפת. בנוסף, יצוינו בתעודה על-פי הצורך אם זה כשרות הרב רובין או בד"צ ועדת מהדרין תנובה. בבשרי, יצויין באדום בכל תעודה, אחת משתי אופציות הבשרי המתקיימות בבית העסק - א'; העדה החרדית, הרב לנדא, חב"ד; ב'. הרב מחפוד, עטרה.

חשוב לציין כי מחלקת הבד"צ החדשה הוקמה עבור ציבור גדול המבקר בצפת ומחפש כשרויות ברמה הגבוהה ביותר, על כן המענה יינתן באמצעות מחלקה זו. בנוסף, מחלקת הבד"צ תכלול הגברת פיקוח והשגחה אדוקה אף יותר.

לדברי הרב מרדכי ביסטריצקי מנהל מחלקת הכשרות: "המטרה הראשונה והעיקרית בחידושים הינה הפשטה ובהירות של נושא הכשרות. מעתה כל אדם יוכל למצוא את הכשרות המתאימה לו וללא בלבול וספקות, החל ממחפשי הכשרות הבסיסית ועד למחמירים ביותר. אנו יחד עם רב העיר הרה"ג שמואל אליהו שליט"א ויו"ר המועצה הדתית הרב נהוראי לחיאני שיחי' נשמח להמשיך לתת מענה ולהיות בחזית מערכת הכשרות בישראל, עם השמירה על יחסי האנוש והאמון של הציבור הכללי והחרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר