בדיון בוועדה • צפו

העלייה בתחלואת הקורונה: 'מעל 100 נפטרים בגל הרביעי'

בדיון שנערך בכנסת על תקנות התו הירוק שנכנסו לתוקף, הבהירה ראש שירותי בריאות הציבור, כי התו הירוק לא יוריד את מקדם ההדבקה וחשפה את הנתונים של הגל הרביעי (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
שרון אלרעי-פרייס, היום בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

בוועדת החוקה של הכנסת מתקיימת בשעה זו (שני) דיון על נושא תקנות התו הירוק שנכנסו לתוקף, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס, חשפה את הנתונים הקשים של הגל הרביעי.

לדברי אלרעי-פרייס, "המספרים מוכפלים כל 10 ימים - 1.5% מהמאומתים הופכים לחולים במצב קשה. לפני החיסונים זה עמד על 3%. מעולם לא היינו במצב שמקדם ההדבקה שלנו הוא 1.3 לאורך שבועות".

"המצב בבתי החולים הוא נוראי - יש 349 אנשים במצב קשה או קריטי, עלייה פי 10 בעלייה בחולים הקשים". לדברי ראש שירותי הבריאות, "יש מעל 100 נפטרים בגל הרביעי".

ד"ר פרייס אף הסבירה את הדאגה שיש במשרד הבריאות ממצב החולים הקשים: "אחוז וחצי מתוך המאומתים הופכים להיות חולים קשים וקריטים. בקרב המחוסנים, רק בני 60 ומעלה מגיעים למצב קשה. יש הבדל בין כמה אנשים מחוסנים מדביקים לבין לא מחוסנים. הסיכוי שמחוסן ידביק את סביבתו נמוך יותר מאשר מי שאינו מחוסן".

עוד אמרה פרייס: "הרעיון של המודל החדש הוא לזהות מדינות שהן בסיכון מאוד גדול לנו, כאלו שיש בהן וריאנטים שלא היינו רוצים שייכנסו לישראל, כמה תעבורה מגיעה מהן ומה צפי כניסת הווריאנטים לישראל. מודל המשקלל את כל אלו ויוצר ניקוד. כרגע נכנסו 4 מדינות לפי המודל הזה. המטרה היא לזהות גם מדינות בסיכון נמוך. הרשימה הצטמצמה מ-14 מדינות ל-6 מדינות אם זה יאושר, זה יבוא לפתחכם בשבוע הבא. המטרה היא איך לצמצם נסיעות למינימום הכרחי ולזהות מדינות יותר בטוחות".

"המתווה נדון אתמול בערב וטרם אושר. התחייבנו לפרסם ביום ראשון את רשימת המדינות, ההחלטה העקרונית אושרה ע"י הקבינט, אך לא רשימת המדינות. אושר עקרונית שיהיו מספר מדינות בסיכון מרבי ויהיו מספר מדינות שניתן יהיה לחזור מהן ללא בידוד. התהליך אושר במשרד הבריאות ותהיה התראה מספיק מוקדמת להיערכות לכך".

בהמשך דבריה אמרה: "מקווים שנראה בקרוב שבירה בכמות החולים הקשים, המונשמים והמתים, אבל קשה לנו לאמוד זאת כי אנחנו מחסנים ראשונים. פחות אכפת לנו ממספר מאומתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר