מחדל הקורונה

תוך יומיים: 49 נפטרו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה

מספרי החולים הקשים והמתים בגלי הרביעי ממשיכים לטפס במהירות מסחררת: תוך שבועיים מתו 190 ישראלים שחלו בנגיף, מחצות נוספו 97 חולים במצב קשה (בריאות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מפנים חולה קורונה לאשפוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

זן הדלתא של מגיפת הקורונה מוביל את ישראל למספרי תחלואה מדאיגים: על פי העדכון האחרון של משרד הבריאות, שנשלח הערב (ראשון), מיום שישי מתו 49 חולי קורונה, מה שמוביל את המספר מתחילת חודש אוגוסט, שבועיים בלבד, להיות 190 נפטרים רק מהמגיפה.

גם בגזרת החולים הקשים אין בשורות טובות בימים אלו: תוך פחות מיממה עלה מספר החולים הקשים ב-97 והגיע כבר ל-525, רחוק כ-250 ממה שמוגדר במערכת הבריאות כ"אי ספיקה", בהם 91 מונשמים.

כשם שעולה עמודת החולים הקשים, עולה עמודת הנדבקים מדי יום, שכבר עומדת על כ-6,000. היום נודע כי מזכירו הצבאי של שר הביטחון, תת אלוף יקי דולף, נדבק בקורונה. הוא נכח בישיבת קבינט הקורונה האחרונה, אך לעת עתה לא ידוע על שר בכיר שנדבק. שר הביטחון בני גנץ והמפקדים הבכירים בצה"ל נבדקו לאחר ההודעה החיובית של דולף, ונמסר כי גנץ, המחוסן בחיסון שלישי, יצא שלישי.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, נערך לעלייה במספר המאושפזים מקורונה. בשיחה עם מנהלי בתי החולים אמר הפרופ' אש שכל בית חולים יבחן את הצורך בהפחתת פעילות רפואית שאיננה דחופה, והזהיר מנתוני תחלואה שישברו את שיאי הגלים הקודמים.

לפי הנחית הפרופ' אש, כל בית חולים יחויב בהקמת מחלקת קורונה, ואם היא תגיע לתפוסה של 80%, על בית החולים לפתוח מחלקה אחת נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר